رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595911

فلاح‌زاده: ثابت شد شمسایی از مربی قهرمان جهان کم ندارد/ جوانان ما ریسک بزرگ را به کار مفید تبدیل کردند

ساعت24-کارشناس فوتسال کشورمان گفت: وحید شمسایی مقابل ویتنام ثابت کرد از مربی‌ای که تیمش را قهرمان جهان کرده چیزی کم ندارد.

html>

رضا فلاح زاده در گفت و گو با فارس، درباره برتری هشت بر یک تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل ویتنام و صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت:‌ خیلی خوشحالم که پس از سال ها تیم ملی فوتسال ما فارغ از هر نتیجه‌ای، با چنین صلابت و قدرتی بازی می‌کند. به بازیکنان قدیمی تیم تبریک می‌گویم که نسل جدیدی را کنار خودشان می بینند. در این چهار بازی دیدیم همدلی، رفاقت و حس تیم بودن بین شاگردان وحید شمسایی دیده می‌شود و هر بازیکنی گل می‌زند، هم تیمی‌هایش از این موضوع خیلی خوشحال می‌شوند. از دلایل اصلی نتایج درخشان تیم ما همین فاکتورها است.

وی ادامه داد: به وحید شمسایی و کادر فنی اش که مزد جسارت و شهامت خود را تاکنون گرفته‌اند هم تبریک می‌گویم. امیدوارم با توکل به خدا تیم ما تا پایان راه که قهرمانی آسیا است با همین صلابت و اقتدار کارش را ادامه بدهند تا هم دل مردم شاد شود و هم نتایج زحماتش را بگیرد. باید از علی صانعی و همه مربیانی که برای این جوانان زحمت کشیدند هم تبریک بگویم و از آنها تشکر کنم که ماحصل زحمات‌شان به تیم ملی بزرگسالان رسیده است. شمسایی نیز به این جوان‌ها اعتماد کرد و تا الان نیز نان همین اعتماد را خورده است.

کارشناس فوتسال کشورمان عنوان کرد: نظر شخصی‌ من این است که تیم ما هنوز روی ضربات ایستگاهی کار دارد و باید خیلی بیشتر کار کند زیرا تعداد گل‌هایی که روی ضربات ایستگاهی زده‌ایم، خیلی کم است. هرچند شوت‌هایی که بازیکنان ما وارد دروازه کرده‌اند زیاد بوده و قدرت‌های بزرگ فوتسال جهان نیز با اکنون بیشتر با همین شوت‌های خوب و از راه دور دروازه حریفان‌شان را تهدید می‌کنند. بیشتر بازیکنان ما هم از فاصله 10 متر و 15 متر و حتی گاهی اوقات از پشت 17، 18 متر شوت‌های خوبی می‌زنند. این تاکتیک خیلی خوب و به روز است.

فلاح زاده با اشاره به حریف احتمالی تیم ملی در نیمه نهایی، توضیح داد: بعید می‌دانم مقابل تاجیسکتان یا تایلند به مشکل بخوریم. البته شاید در فینال مقابل ژاپن یا ازبکستان کارمان سخت باشد. ژاپن بازیکنان برزیلی خوبی را به خدمت گرفته و ازبکستان هم همیشه از لحاظ فیزیکی، بازی نزدیکی با ما داشته است. به همین دلیل در فینال محک جدی خواهیم خورد. هرچند خیلی امیدوارم از آن مسابقه نیز سربلند بیرون می‌آییم. همه فوتسالی‌ها به این دلخوش هستند که این تیم جوان با گذشت زمان و کسب تجربه بیشتر برای دوره بعدی جام جهانی آماده شود.

وی درخصوص اینکه با توجه به استفاده ویتنام از دیگو جیوستوزی، سرمربی‌ای که با آرژانتین قهرمان جهان شده تصور می‌شد ایران کار سخت‌تری نسبت به این تیم داشته باشد، پاسخ داد:‌ وحید شمسایی نیز هیچ چیزی از مربی‌ای که قهرمان دنیا شده کم ندارد و همه می‌دانند وزنه به شدت سنگینی برای فوتسال ما است.

سرمربی سابق تیم‌های مقاومت البرز و واموس اندونزی تصریح کرد: خیلی دوست داشتم شیب جوان‌گرایی در تیم‌ ملی فوتسال از سال‌های قبل تر شروع می‌شد اما شمسایی پس از برعهده گرفتن سرمربیگری این تیم، ریسک چنین کاری را به جان خرید. خدا را شکر با سعی و تلاش زیاد نفراتی را هم انتخاب کرد که جزء بهترین‌های لیگ ما هستند. این جوان‌ها این ریسک بزرگ را تبدیل به یک کار مفید کنند.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: اکنون همه با انگشت اشاره ما را نشان داده و به احترام تیم ملی ایران کلاه از سر برمی‌دارند. هرچند کار هنوز تمام نشده و محک جدی ما در فینال خواهد بود اما جوانان ایرانی نشان دادند قابل اعتماد هستند. شاید اگر جوان‌گرایی ما از 3،2 سال قبل شروع می‌شد، اکنون با دل قرص‌تری راهی مسابقات می‌شدیم. به شکست‌ پرگل تیم‌هایی مثل لبنان و ویتنام مقابل ایران نگاه نکنید. این تیم‌ها در قاره آسیا حرف زیادی برای گفتن دارند. تورنمنت اخیر جام ملت‌ها نیز جایی نبود که تیم‌ها در آن دست خالی باشند.

وی افزود: عربستان در فوتسال هیچ محلی از اعراب نداشت اما با شش امتیاز در مرحله گروهی حذف شد. همه حریفان ما هم حرف برای گفتن داشتند اما به حدی خوب بازی کردیم که دست همه تیم‌ها بالا رفت. بازی خوب تیم ما سبب شده تصور کنیم اختلاف ما با حریفان در آسیا به راحتی زیاد شده اما فوتسال قاره‌ای که پنج تیمش از مرحله گروهی جام جهانی صعود می‌کنند، عقب افتاده نیست. شمسایی نشان داد جرات و شهامتش حتما نتیجه می‌دهد. مهم‌تر از همه این است که بازیکنانی که به آنها اعتماد کرد، قدرش را دانستند.

کارشناس فوتسال افزود: ویتنام با استفاده از مربی قهرمان دنیا حرفی مقابل ما نداشت زیرا از صفر تا صد بازی در اختیار ما بود و هر برنامه‌ای داشتیم به تیم حریف دیکته کردیم.

پایان پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها