رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595914

کاهش قیمت نفت در آستانه دیدار اوپک پلاس

ساعت24-قیمت نفت پس از صعود بیش از سه درصدی که شب گذشته به ثبت رساند، در آستانه دیدار وزیران اوپک پلاس، در معاملات روز چهارشنبه اندکی کاهش پیدا کرد.

html>

به گزارش ایسنا، معامله گران اظهار کردند رشد ارزش دلار آمریکا، دلیل اصلی افت اندک قیمتها بوده زیرا باعث کاهش تقاضا از سوی خریداران غیرآمریکایی شده است.

بهای معاملات نفت برنت ۲۲ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۱ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه با دو دلار و ۹۴ سنت افزایش بسته شده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۶ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با دو دلار و ۸۹ سنت افزایش، بسته شده بود.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: تولیدکنندگان اوپک پلاس روز چهارشنبه در وین برای مذاکره درباره کاهش تولید حداکثر دو میلیون بشکه در روز دیدار می کنند. این میزان کاهش، بزرگترین کاهش تولیدی خواهد بود که اوپک پلاس از زمان آغاز بحران کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰، انجام می دهد.

محمد الفارس، وزیر نفت کویت روز سه شنبه پس از ورود به وین برای حضور در نشست اوپک پلاس، اظهار کرد: اوپک پلاس بیشتر به فراهم کردن نفت کافی برای نیازهای بازار متمرکز است نه کنترل قیمتها و کویت مایل است ثبات بازارهای نفت جهانی را تضمین کرده و از نوسان قیمتها، جلوگیری کند.

به گفته منابع آگاه، آمریکا تولیدکنندگان اوپک پلاس را برای خودداری از این کاهش تولید بزرگ، تحت فشار گذاشته است زیرا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت بنزین در بازار داخلی است.

اما تاثیر واقعی کاهش تولید، اندک خواهد بود زیرا اعضای متعدد اوپک پلاس بسیار پایینتر از سهمیه مجاز، نفت تولید می کنند. اوپک پلاس در اوت، ۳.۵۸ میلیون بشکه در روز کمتر از سقف هدف گذاری شده، نفت تولید کرد.

با این حال، تحلیلگران گروه ANZ می گویند توافق برای کاهش بزرگ تولید، پیام قوی از سوی این گروه ارسال می کند که مصمم است از بازار پشتیبانی کند و عرضه به بازار را به میزان قابل توجهی محدود می کند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به۳۰ سپتامبر، حدود ۱.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها