رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595915

افزایش تنش‌ها در شرق آسیا/ کره جنوبی و آمریکا هم موشک شلیک کردند

ساعت24-نظامیان آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی، ۴ فروند موشک سطح به سطح، به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) پرتاب کردند.

html>

به گزارش فارس، بعد شلیک موشک بالستیک میان‌برد توسط کره شمالی به سمت ژاپن و واکنش‌های تند دولت‌های توکیو، سئول و واشنگتن به این اقدام، گزارش‌های رسیده اکنون از بالا گرفتن تنش‌ها در شرق آسیا حکایت دارد.

رسانه‌های محلی بامداد چهارشنبه از اقدام مشترک آمریکا و کره جنوبی در شلیک آزمایشی ۴ فروند موشک سطح به سطح، به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) در واکنش به موشک‌پرانی کره شمالی خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای گفت در این رزمایش موشکی، هر طرف ۲ فروند موشک از سامانه تاکتیکی ارتشی (ATACMS) شلیک کرد که با دقت به اهداف فرضی خود اصابت نمودند.

در این بیانیه است که این رزمایش موشکی، توانایی کره جنوبی و آمریکا برای بازدارندگی در برابر اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر از سوی کره شمالی را نشان داد.

دقایقی پیش نیز «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی، ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی جدید کره شمالی، بر تقویت ظرفیت‌های واکنشی و بازدارندگی تاکید کردند.

روز گذشته بود که به گفته سازمان‌های نظامی سئول و توکیو، کره شمالی موشک بالستیک میان‌بردی را شلیک کرد که ۴ هزار کیلومتر را به مدت ۲۰ دقیقه در ارتفاع یک هزار کیلومتری پرواز کرد.

بعد از آن، نخست‌وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی ضمن محکوم کردن شلیک خطرناک موشک توسط کره شمالی، گفتند پاسخ محکمی را به این خطرآفرینی‌های پیونگ‌یانگ خواهند داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها