رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595925

پنتاگون: اوکراین میتواند با موشک‌های آمریکایی به کریمه حمله کند

ساعت24-یک مقام پنتاگون با اشاره به ارسال دو فروند سامانه توپخانه موشکی دیگر به اوکراین، گفت نظامیان کی‌یف می‌توانند با این سامانه‌ها به اهداف روسی در شبه‌جزیره کریمه حمله کنند.

html>

به گزارش فارس، علی‌رغم هشدارهای تند روسیه درباره هرگونه لغزش اوکراین برای حمله به شبه‌جزیره کریمه، یک مقام پنتاگون اما به ریختن بنزین روی آتش این مسئله پرداخت.

«لورا کوپر» دستیار معاون وزیر دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت دو فروند سامانه توپخانه موشکی «هایمارس» ساخت این کشور، در راه اوکراین هستند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کوپر طی نشست خبری در پنتاگون گفت: «ما تنها کسانی نیستیم که سامانه‌های موشکی را برای اوکراین تامین می‌کنیم. علاوه بر هایمارس که ایالات متحده به اوکراین ارائه می‌کند، تعداد آنها به ۲۰ خواهد رسید».

وی درباره این سامانه‌ها ادعا کرد که هایمارس می‌تواند به ارتش اوکراین کمک کند تا به تقریبا تمام اهداف روسی در شبه‌جزیره کریمه - که طی همه‌پرسی به روسیه ملحق شد - حمله کند.

این مقام آمریکایی اظهار داشت که پنتاگون نیازی به ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش با برد ۳۰۰ کیلومتر به‌جای موشک‌های هدایت‌شونده گراد با برد ۸۰ کیلومتر به اوکراین نمی‌بیند.

ریانووستی به نقل از کوپر نوشت: «ما تخمین می‌زنیم که با استفاده از موشک‌های گراد که از قبل برای هایمارس به آنها داده شده، می‌توانند اکثر قریب به اتفاق اهداف روسی را در میدان نبرد نابود کنند».

شامگاه سه‌شنبه همچنین «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود از بسته کمک‌های جدید واشنگتن به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار خبر داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها