رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595926

بایدن به زلنسکی: 625 میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک میکنیم /روسیه اعتراض کرد

ساعت24-به نقل از خبرگزاری تاس، در بیانیه کاخ سفید آمده است: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به حمایت از اوکراین تا هر زمان که لازم باشد، ادامه خواهد داد؛ از جمله با ارائه یک بسته جدید ۶۲۵ میلیون دلاری کمک‌های امنیتی. این بسته شامل تسلیحات و تجهیزات اضافی، از جمله سیستم‌های موشکی چندپرتابی هیمارس، سیستم‌های توپخانه و مهمات و خودروهای زرهی خواهد بود.

html>

ایسنا نوشت: سرویس مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی به همتای اوکراینی خود ولادیمیر زلنسکی درباره بسته دیگری از کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار اطلاع داد.

به نقل از خبرگزاری تاس، در بیانیه کاخ سفید آمده است: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به حمایت از اوکراین تا هر زمان که لازم باشد، ادامه خواهد داد؛ از جمله با ارائه یک بسته جدید ۶۲۵ میلیون دلاری کمک‌های امنیتی. این بسته شامل تسلیحات و تجهیزات اضافی، از جمله سیستم‌های موشکی چندپرتابی هیمارس، سیستم‌های توپخانه و مهمات و خودروهای زرهی خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هم در این گفت‌وگوی تلفنی شرکت داشت.

به دنبال آن، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که با تحویل کمک‌های جدید، هزینه کلی کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین به بیش از ۱۷.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

بلینکن روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: تحولات اخیر، تنها عزم ما را تقویت می‌کند. ما همچنان در کنار مردم اوکراین خواهیم ایستاد. حمایت‌هایی که ما ارائه می‌دهیم، به دقت برنامه‌ریزی شده‌اند تا بیشترین تفاوت را در میدان جنگ ایجاد کنند و در زمان مناسب، دست اوکراین را در میز مذاکره تقویت کنند.

به دنبال آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه، غرب شروع به اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه و ارسال تسلیحات و وسایل نقلیه نظامی به کی‌یف کرد که در حال حاضر ارزش آنها به ده‌ها میلیارد دلار رسیده است. این جنگ امروز چهارشنبه وارد دویست و بیست و چهارمین روز خود شد.

در واکنش به این تحولات، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت که تصمیم واشنگتن برای ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین، تهدیدی برای منافع مسکو است و خطر درگیری نظامی بین روسیه و غرب را افزایش می‌دهد.

آنتونوف در پیام‌رسان تلگرام خود نوشت: ما این را تهدیدی فوری برای منافع استراتژیک کشورمان می‌دانیم. عرضه ادوات نظامی توسط آمریکا و متحدانش، نه تنها موجب کشتار طولانی‌مدت و تلفات جدید است، بلکه خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و کشورهای غربی را افزایش می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها