رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595932

داوود میرباقری میخواهد فیلمی بهتر از «روز واقعه بسازد»

ساعت24-محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نامیرا» به کارگردانی شهریار بحرانی که حدود چهارماه پیش پروانه ساخت آن از سوی سازمان سینمایی صادر شده بود، درباره آخرین وضعیت این پروژه توضیح داد: موضوع این پروژه برگرفته از رمانی به نام «نامیرا» نوشته صادق کرمیار است که تا به امروز ۳۵ نوبت تجدید چاپ شده است. این رمان پایه و اساس اصلی نگارش فیلمنامه ما خواهد بود.

html>

مهر نوشت: محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نامیرا» به کارگردانی شهریار بحرانی با اشاره به ادامه نگارش فیلمنامه آن توسط داوود میرباقری تأکید کرد که سعی می‌کنیم این فیلم بهتر از «روز واقعه» باشد.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نامیرا» به کارگردانی شهریار بحرانی که حدود چهارماه پیش پروانه ساخت آن از سوی سازمان سینمایی صادر شده بود، درباره آخرین وضعیت این پروژه توضیح داد: موضوع این پروژه برگرفته از رمانی به نام «نامیرا» نوشته صادق کرمیار است که تا به امروز ۳۵ نوبت تجدید چاپ شده است. این رمان پایه و اساس اصلی نگارش فیلمنامه ما خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر داوود میرباقری در حال نگارش فیلمنامه این پروژه به‌صورت یک اقتباس آزاد از رمان «نامیرا» است. سیناپس کامل برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی تحویل شده بود و بیش از ۵۰ درصد از نگارش فیلمنامه هم تا به امروز پیش رفته است. در حال حاضر هم منتظر تکمیل فیلمنامه هستیم تا پروژه وارد مرحله تولید شود.

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه این فیلم به جشنواره فجر امسال نخواهد رسید، گفت: احتمالاً تولید پروژه همین امسال آغاز خواهد شد اما با توجه به پس تولید طولانی حدوداً ۶ ماهه‌ای که برای پروژه پیش‌بینی کرده‌ایم، قطعاً به جشنواره فیلم فجر نخواهیم رسید. فیلمبرداری کار هم زمان‌بر هست و علاقه داریم بعد از ۳۰ سال، فیلمی باکیفیت‌تر از «روز واقعه» را از نظر ساختاری ارائه دهیم. به همین دلیل پروژه سختی‌های خاص خود را خواهد داشت.

داستان «نامیرا» با رسیدن به کربلا تمام می‌شود

تهیه‌کنده «نامیرا» درباره محتوای داستانی این فیلم هم توضیح داد: فیلمنامه مطابق با داستان رمان «نامیرا» نوشته می‌شود که مرتبط با حوادث پیش از واقعه عاشورا است و با رسیدن به ماجرای کربلا، داستان به پایان می‌رسد. از این منظر داستان فیلم پیش از واقعه عاشورا به پایان می‌رسد.

علی‌اکبری درباره زمان‌بندی تولید پروژه هم گفت: براساس آنچه پیش‌بینی کرده‌ایم این پروژه نزدیک به چهار ماه پیش‌تولید خواهد داشت که الان در مرحله پیش از پیش تولید هستیم. در این مرحله برخی مسائل مانند وضعیت لوکیشن‌ها و برخی از بازیگران را بررسی می‌کنیم تا مشخص شود مثلاً بازیگری که مدنظر داریم، در چه مقطعی زمان آزاد دارد. این مرحله در حال اتمام است و حدوداً از دو هفته دیگر، پروژه وارد مرحله پیش تولید می‌شود. بعد از ۴ ماه پیش‌تولید، حدود ۴ ماه هم تصویربرداری داریم و بعد از آن هم ۶ ماه برای پس‌از تولید در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در این مرحله اینگونه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بخش‌های خارجی فیلم، همه در منطقه بافق یزد فیلمبرداری شود که شامل نخلستان و بیابان می‌شود. صحنه‌های داخلی و لوکیشن‌هایی که از شهر کوفه نیاز داریم را هم سعی می‌کنیم در شهرک‌های سینمایی اطراف تهران شامل شهرک غزالی، شهرک نور و شهرک سینمای دفاع مقدس تأمین کنیم.

این تهیه‌کننده سینما با تأکید بر اینکه تلاش دارند این فیلم محصولی جلوتر از «روز واقعه» باشد، تأکید کرد: فضای فیلم «نامیرا» در قیاس با دیگر پروژه‌های عاشورایی سینمای ایران به فیلم «روز واقعه» نزدیک‌تر است. شاید برای برخی این ذهنیت به‌وجود بیاید که این فیلم حال و هوایی مشابه «روز رستاخیز» را دارد اما از آنجایی که داستان رمان «نامیرا» اساساً مرتبط با پیش از واقعه عاشوراست، طبیعتاً فیلم ما هم بیشتر شبیه به فضای روایی «روز واقعه» را خواهد داشت اما تلاش می‌کنیم حتماً از نظر کیفیت پیش‌تر برویم.

شهریار بحرانی بهترین گزینه برای کارگردانی «نامیرا» بود

علی‌اکبری درباره همکاری با شهریار بحرانی در مقام کارگردان برای پروژه «نامیرا» توضیح داد: شهریار بحرانی یکی از پیشکسوتان تحصیل‌کرده سینمای ایران در حوزه کارگردانی است که می‌توان او را جزو درجه یک‌های سینمای ایران دانست. پروژه‌هایی مانند «مریم مقدس»، «حمله به اچ ۳»، «هراس» و «گذرگاه» نشان‌دهنده کارنامه‌ای است که در آن آثار، یکی از دیگری موفق‌تر بوده و به نظرم در حال حاضر هم بهترین گزینه برای چنین پروژه‌ای شهریار بحرانی است. این تنها نظر من هم نیست و خیلی از دوستان دیگر بر این نظر هستند که او اشراف بسیار خوبی برای فضای کارگردانی آثار تاریخی دارد.

وی درباره مشغله داوود میرباقری در سریال «سلمان فارسی» و دلیل انتخاب او برای نگارش فیلمنامه «نامیرا» هم گفت: داوود میرباقری یکی از عاشق‌ترین هنرمندان سینمای ایران است که ارادتی ویژه به امام حسین (ع) دارد. اساساً در همه کارهای داوود میرباقری ردپای این ارادت به امام حسین (ع) را می‌توان دید. او این روزها درگیر تولید سریال سنگین «سلمان فارسی» است اما زمانی که پیشنهاد این پروژه را با او مطرح کردیم، به‌عشق امام حسین (ع) و بدون طرح هیچ‌گونه مسئله مالی، این همکاری را پذیرفتند. در حال حاضر هم از زمان‌های آزاد خود در لابه‌لای مشغله تولید پروژه «سلمان فارسی» استفاده کرده و تا اینجا بیش از ۵۰ درصد نگارش فیلمنامه «نامیرا» را پیش برده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها