رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595939

وزیر امور خارجه آذربایجان آمادگی باکو برای امضای پیمان صلح با ارمنستان را تایید کرد

ساعت24-سرویس خبری وزارت امور خارجه آذربایجان اعلام کرد، وزیر امور خارجه این کشور در جریان یک گفت‌وگوی تلفنی با همتای ارمنی‌اش آمادگی باکو برای امضای یک پیمان ضلح با ایروان را تایید کرد.

html>

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی سه‌جانبه شرکت داشت.

وزارت امور خارجه آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه آذربایجان بار دیگر بر تعهد باکو نسبت به تضمین صلح و ثبات در منطقه و همچنین آمادگی‌اش برای امضای یک پیمان صلح تاکید کرد. در همین حال، او خاطرنشان کرد که در دوره پس از درگیری، تلاش‌ها در راستای ادغام مجدد اتباع ارمنی‌الاصل که در منطقه قره‌باغ آذربایجان زندگی می‌کنند، ادامه خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این تماس تلفنی بر انتظارات درباره ادامه این گفت‌وگوها پیرامون متن پیمان صلحی که دوم اکتبر در جریان نشست ژنو از سوی وزیر امور خارجه آذربایجان پیشنهاد شد و در اختیار این دیپلمات ارشد ارمنستان نیز قرار گرفت، تاکید شد.

وزارت امور خارجه آذربایجان افزود: به منظور از بین بردن تنش‌های اخیر در مورد مرز نامحدود، از برگزاری نشست بعدی کمیسیون دوجانبه پیرامون تعیین مرزبندی‌ها در ماه جاری میلادی، و درخواست برای انجام مذاکرات در مورد این مسائل در چهارچوب این کمیسیون استقبال شد.

بلینکن نیز به نوبه خود تاکید کرد که اجتناب از درگیری‌های نظامی، سرعت بخشیدن به مذاکرات درباره مفاد این پیمان صلح پیشنهاد شده، و ادامه کار در چهارچوب این کمیسیون تعیین مرزبندی‌ها بسیار حائز اهمیت هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جریان این گفت‌وگوی تلفنی سه‌جانبه، طرفین همچنین درباره جنبه‌های دیگر این روند عادی‌سازی روابط دوجانبه تبادل نظر کرده و با ادامه گفت‌وگوها به منظور دستیابی به پیشرفت در این مسائل موافقت کردند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها