رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595990

پرواز قیمت نفت در پی کاهش بزرگ تولید اوپک پلاس

ساعت24-قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی توافق وزیران اوپک پلاس با بزرگترین کاهش تولید از سال ۲۰۲۰، به بالاترین رکورد سه هفته اخیر صعود کرد.

html>

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۵۷ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش یافت و در ۹۳ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه بسته شد. نفت برنت در طول معاملات چهارشنبه، تا رکورد ۹۳ دلار و ۹۶ سنت پیش رفت که بالاترین رکورد از ۱۵ سپتامبر بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۲۴ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش یافت و در ۸۷ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه بسته شد. هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در دو روز گذشته، رشد چشمگیری داشته اند.

تصویب کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز از سوی وزیران اوپک پلاس، می تواند از قیمتهای نفت که به دلیل ترس از رکود اقتصادی، افزایش نرخهای بهره آمریکا و رشد ارزش دلار آمریکا، از ۱۲۰ دلار به حدود ۹۰ دلار نزول کرده اند، حمایت کند.

فیونا سینکوتا، تحلیلگر بازارهای مالی شرکت سیتی ایندکس گفت: نفت هفته جاری با انتظار برای کاهش تولید اوپک پلاس، روند افزایشی پیدا کرد اما تاثیر کاهش تولید با در نظر گرفتن این که بعضی از اعضای این گروه نتوانسته اند مطابق سهمیه، تولید کنند، کوچکتر خواهد بود. اوپک پلاس در اوت، ۳.۵۸ میلیون بشکه در روز کمتر از سقف هدف گذاری شده، نفت تولید کرد.

یورگ لئون، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی گفت: ما بر این باوریم که اهداف تولید جدید عمدتا بر عهده تولیدکنندگان بزرگ شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت خواهد بود.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق گفت: عراق امیدوار است تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز، به ثبات بازار جهانی و پشتیبانی از قیمتها، کمک کند. این کشور قصد دارد سطح تولیدی که در توافق با کشورهای اوپک در ژوییه سال ۲۰۲۱ تعیین شده بود را حفظ کند و صادرات نفت عراق از این کاهش تولید، متاثر نخواهد شد.

در این بین، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت، بنزین و سوختهای دیگر، هفته گذشته کاهش داشته است. ذخایر نفت با ۱.۴ میلیون بشکه کاهش، به ۴۲۹.۲ میلیون بشکه رسید. ذخایر بنزین ۴.۷ میلیون بشکه و ذخایر سوختهای دیگر شامل دیزل و نفت کوره، ۳.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز گفت: ما شاهد کاهش چشمگیر عرضه بنزین و دیزل هستیم. در هفته های اخیر مکررا شنیده ایم که اقتصاد کند شده و قیمتهای نفت به دلیل به اوج رسیدن تقاضا، کاهش پیدا کرده اند اما به نظر می رسد این آمار بسیار بهتر از حد تصور مردم بوده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها