رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 596011

کارنامه تورمی ۱۰۰ قلم کالای اساسی/روغن ارزان شد

ساعت24-اصلاح نظام یارانه‌ها موجب شد تا برخی از کالاهای اساسی در بازار افزایش قیمت داشته باشند، در میان این اقلام روغن خوراکی هم از غافله عقب نماند و رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کرد؛ رشدی که موجب شد تا این کالای اساسی عنوان صدرنشین بیشترین افزایش قیمت در بازار را در میان ۱۰۰ قلم کالای اساسی به خود اختصاص دهد.

html>

اقتصاد نیوز نوشت:ارزیابی ۱۰۰ قلم کالای اساسی نشان دهنده آن است که بیشترین رشد قیمت در تیر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به گروه روغن اختصاص داشته است.

اصلاح نظام یارانه‌ها موجب شد تا برخی از کالاهای اساسی در بازار افزایش قیمت داشته باشند، در میان این اقلام روغن خوراکی هم از غافله عقب نماند و رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کرد؛ رشدی که موجب شد تا این کالای اساسی عنوان صدرنشین بیشترین افزایش قیمت در بازار را در میان ۱۰۰ قلم کالای اساسی به خود اختصاص دهد.

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تیرماه سال جاری نسبت به تیرماه سال گذشته انواع روغن نباتی رشدی ۲۹۰ درصدی تا ۳۷۷.۵ درصدی داشتند.

ارزیابی داده‌های اعلام شده از سوی وزارت صمت نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی «روغن مایع سرخ کردنی معمولی ۸۱۰ گرمی» با رشد ۳۷۷.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و «روغن نباتی معمولی حلب ۱۶ کیلوگرمی» با رشد ۲۹۰ درصدی کمترین رشد قیمت را داشته است.

براساس آمار اعلام شده در تیر ماه سال جاری قیمت «روغن نیمه جامد معمولی ۴.۵ کیلوگرمی لادن» در بازار بیش از ۳۴۲ هزار و ۳۹۰ تومان قیمت خورد و رشدی ۳۲۰.۲ درصدی را نسیت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد. بهای «روغن مایع آفتابگردان معمولی ۸۱۰ گرمی لادن» هم با رشد ۳۷۱.۸ درصدی در بازار بیش از ۶۴ هزار و ۱۲۹ تومان در بازار عرضه شد.

قیمت «روغن نباتی معمولی حلب ۱۶ کیلوگرمی» هم در مدت زمان مورد بررسی در بازار بیش از یک میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی ۲۹۰ درصدی را ثبت کرد.

«روغن مایع سرخ کردنی معمولی ۸۱۰ گرمی» هم در این مدت رشدی ۳۷۷.۵ درصدی داشت و قیمت آن به ۶۳ هزار و ۵۴۶ تومان رسید.

رشد قیمت روغن نباتی در بازار در حالی براساس آمار وزارت صمت ثبت شده که امروز محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از کاهش قیمت روغن در هفته های اخیر خبر داد. به گفته معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در این مدت با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت روغن خوراکی در بازار روبرو بودیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها