رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 596023

اتحادیه اروپا: در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

ساعت24-مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این نهاد اروپایی در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران است.

html>

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنج‌شنبه) گفت که این نهاد در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه آن‌چه «سرکوب اعتراضات و دستگیری‌ها» خواند، است.

او گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست آتی خود، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی خواهند کرد.

سخن بورل در حالی است که حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با وی گفته بود که اگر اتحادیه اروپا بر اساس اتهامات بی اساس و در جهت ترغیب آشوبگران و تروریست‌هایی که جان و مال مردم ایران را هدف قرار داده‌اند، اقدام سیاسی شتاب زده‌ای کند، بداند پاسخ متقابل می‌دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به امیر عبداللهیان گفته بود: «می‌پذیرم که آشوب و تروریسم موضوعی است که با اعتراضات مسالمت آمیز که باید پاسخ مناسبی به آن داده شود، تفاوت دارد و درصدد نیستیم روابط اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل شود».

لازم به ذکر است اتحادیه اروپا که در مقابل تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران سکوت پیشه کرده، این روزها با نقض اصل حاکمیت ملی ایران، با صدور بیانیه‌های مداخله‌جویانه درباره اوضاع داخلی ایران نظر داده و ایران را تهدید به تحریم کرده است.

به گزارش فارس در همین راستا، جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه شب نیز در حمایت از آشوب‌های اخیر، از بررسی اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران خبر داد و گفت: «ما به بررسی همه گزینه‌های در اختیارمان از جمله اقدامات محدود کننده برای رسیدگی به قتل "مهسا امینی" و نحوه واکنش نیروهای امنیتی ایران به تظاهرات ادامه خواهیم داد.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها