رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 596031

زلزله خوی؛ افزایش مصدومان/ ۴۲ پس‌لرزه تا صبح امروز

ساعت24-رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری روز گذشته در خوی آذربایجان غربی گفت: یک نفر در پی ریزش آوار و هزار و ۱۲۶ مصدومان به دلیل ترسی و فرار از زمین‌لرزه دچار مصدومیت شدند.

html>

مهدی ولیپوردرباره آخرین وضعیت از امدادرسانی‌های صورت گرفته در پی وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری روز گذشته در محدوده خوی آذربایجان غربی اظهار کرد: ساعت ۳:۵۱ بامداد روز گذشته، ۱۳ مهرماه، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر، عمق ۱۰ کیلومتری زمین در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی را لرزاند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته این زمین لرزه دو استان آذربایجان غربی و شرقی و هشت شهرستان را تحت تاثیر قرار داده و تا ساعت ۹ صبح روز جاری ۱۴ مهر ماه ۴۲ مورد پس لرزه بیش از ۲.۵ ریشتر داشته است که البته مرکز زمین لرزه بخش دیزج دیز شهرستان خوی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آسیب‌های ایجاد شده در پی وقوع این زمین لرزه گفت: در پی وقوع این حادثه آسیب‌های جزیی تا تخریب کلی در ٥٣ روستا شهرستان خوی، سلماس و چایپاره بر جای مانده است.

وی گفت: این زمین لرزه تا ۹ صبح روز جاری هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم بر جای گذاشته است که یک نفر در پی ریزش آوار و هزار و ۱۲۶ مصدومان به دلیل ترسی و فرار از زمین لرزه دچار مصدومیت شدند.

به گفته ولیپور، اقلام امدادی از قبیل هزار و ۳۳۵ چادر، موکت، پتو، ۴۶۵ بسته غذایی و... در محدوده وقوع زمین لرزه توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص اقدامات صورت گرفته در پی وقوع زمین لرزه اظهار کرد: پس از وقوع زمین لرزه مرکز کنترل و هماهنگی عملیات آذربایجان غربی و سازمان امداد و نجات فعالسازی شد و یک اردوگاه اسکان اضطراری در خوی ایجاد شد.

وی ادامه داد: ٢٠٠٠ دستگاه چادر مسافرتی از آذربایجان شرقی به ستاد فرماندهی عملیات در خوی ارسال شد.

ولیپور درباره حضور تیم‌های عملیاتی این سازمان برای امدادرسانی، کمک به اسکان اضراری و توزیع اقلام امدادی نیز گفت: ١١ تیم عملیاتی و تخصصی از آذربایجان شرقی برای کمک به اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی به محدوده اعزام شدند و ٤٤ تیم عملیاتی متشکل از ٢٢٣ نفر در مناطق متاثر مستقر شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها