رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 596032

آنتونوف:روابط روسیه-آمریکا اسفناک است/ آنها از تسلیحات هسته‌ای روسیه واهمه دارند

ساعت24-سفیر روسیه در آمریکا اظهار کرد، ایالات متحده و ناتو از این واقعیت که روسیه تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارد، می‌ترسند و نسبت به آن واهمه دارند.

html>

به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه‌ای با "کانال یک" روسیه عنوان داشت: من معتقدم که هم ایالات متحده آمریکا و هم ائتلاف نظامی ناتو نسبت به تسلیحات هسته‌ای روسیه ترس و واهمه دارند.

این دیپلمات روسی در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال حمله آمریکا به فدراسیون روسیه و پیامدهای احتمالی چنین سناریویی گفت: من معتقدم که گمانه‌زنی درخصوص چنین مسئله‌ای و طرح جملاتی از قبیل "اگر چنین شود، چه پیش می‌آید" نسنجیده و حتی شاید غیرقابل توجیه باشد.

وی ضمن بیان اینکه نمی‌خواهد پیرامون ادعاهای افراد بیمار چه در رابطه با پرتاب موشک به سمت کرملین و چه حمله علیه ناوگان دریای سیاه گفت‌وگو کند، خاطرنشان کرد: موضع من این است که همه ما قادر به محافظت از خود هستیم و می‌توانیم با مسائل خاصی که مواجه می‌شویم، مقابله کنیم.

سفیر روسیه در آمریکا در ادامه سخنانش افزود: من به راحتی خواهم گفت که آن‌ها ظاهرا افراد بیماری هستند که قادر به درک پیامدهای احتمالی چنین اقداماتی نیستند.

آناتولی آنتونوف همچنین علاوه بر بیان اینکه روابط میان روسیه و آمریکا به جای خطرناکی رسیده است، گفت: در حال حاضر روابط روسیه-آمریکا در "شرایط اسفناکی" قرار دارد.

آنتونوف در ادامه تصریح کرد: ایالات متحده هرگونه زمینه‌های همکاری با مسکو را متوقف کرده است و واشنگتن درخصوص به ثبات رساندن روابط با روسیه گفت‌وگو نمی‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر هیچ کسی در واشنگتن پیرامون اینکه چگونه روابط دوجانبه را به ثبات برسانیم و بهبود ببخشیم، صحبت نمی‌کند. روسیه موقعیت یک دشمن را به دست آورده است؛ یکی از آن هیولاهایی که باید نابود شود. در حال حاضر، تمام زمینه‌های همکاری مسدود شده است.

آنتونوف ضمن بیان اینکه سفیر جدید آمریکا احتمالا در آینده‌ای نزدیک منصوب خواهد شد، اظهار کرد: واشنگتن آماده قطع روابط دیپلماتیک با مسکو نیست و چنین چیزی را صلاح نمی‌داند.

آناتولی آنتونوف در پایان اظهاراتش گفت: آمریکایی‌ها استدلال می‌کنند که صلاح نیست روابط دیپلماتیکی آمریکا با روسیه در سطح سیاسی قطع شود و همچنین فکر می‌کنند که داشتن نمایندگانی در مسکو ضروری است. در ضمن، اخیرا اعلام شد که انتصاب سفیر جدید در مسکو احتمالا به زودی انجام شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها