رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 596040

سخنگوی سازمان انتقال خون: در هیچ یک از استان‌های کشور کمبود خون نداریم

ساعت24-سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه هیچ بحرانی در زمینه ذخایر خون و فرآورده‌های آن در هیچ یک از استان‌های کشور وجود ندارد، گفت: طبق آخرین گزارش‌ها اکنون ذخایر خون "۹.۵ ذخیره روز" است و نیاز بحرانی به خون و فرآورده‌های آن نداریم.

html>

دکتر عباس صداقت درباره وضعیت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در کشور، گفت: خوشبختانه در حال حاضر شبکه ملی خون‌رسانی در حد استانداردهای تعریف شده قرار دارد و آخرین ذخایر خون و فرآورده‌های آن به میزان ۹.۵ روز ذخیره خون است که ذخیره مناسبی است. باید توجه کرد که درباره ذخایر خون و فرآورده های آن شاخصی وجود دارد که در سال های گذشته متوسط قابل قبول ذخایر خون را پنج روز اعلام می کردیم، اما از ابتدای امسال برای اینکه ماموریت‌مان را بهتر انجام دهیم، سازمان انتقال خون این استاندارد را بالا برد و بین ۹.۵ تا ۱۰ ذخیره روز رسانده که ذخیر قابل قبول است.

وی افزود: بنابراین طبق آخرین گزارش‌ها اکنون ذخایر خون ۹.۵ ذخیره روز است و نیاز بحرانی به خون و فرآورده‌های آن نداریم. با این حال همواره اعلام کرده‌ایم که نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز همیشگی و مستمر است. زیرا خون یک ماده بیولوژیک است و خون و فرآورده‌های آن به صورت روزانه برای اعمال جراحی، برای مبتلایان به اختلالات انعقادی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند و بر همین اساس اعلام می کنیم که طبق یک روند عادی اهداکنندگان خون برنامه اهدای خون را در برنامه زندگی‌شان داشته باشند.

صداقت با بیان اینکه هیچ بحرانی در زمینه ذخایر خون و فرآورده‌های آن در هیچ یک از استان‌های کشور وجود ندارد، گفت: آقایان سالانه چهار نوبت می‌توانند خون اهدا کنند، مشروط بر ینکه از آخرین اهدای خون‌شان حداقل سه ماه گذشته باشد. بانوان هم می‌توانند سالانه سه بار خون اهدا کنند، مشروط بر اینکه از آخرین اهدای خون‌شان حداقل چهار ماه گذشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها