رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 596042

آیا مرخصی زایمان برای پدران نیز مفید است؟

ساعت24-بر اساس نتایج نظرسنجی، تعداد کمتری از کارفرمایان در ایالات‌متحده مرخصی زایمان و مرخصی پدر با حقوق را ارائه می‌دهند.

html>

به نقل از ویفروم، بر اساس نظرسنجی انجمن مدیریت منابع انسانی، میزان مرخصی اعطا شده به والدین جدید در حال بازگشت به سطح قبل از همه‌گیری است. سازمان‌ها، حقوق مرخصی والدین را در طول همه‌گیری افزایش دادند اما اکنون به نظر می‌رسد این میزان در حال کاهش است.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مرخصی والدین می‌تواند برابری را ترویج کند و مزایای اقتصادی بیشتری دارد.

این مطالعه نشان می‌دهد که تعداد سازمان‌هایی که مرخصی زایمان با حقوق را ارائه می‌دهند در سال ۲۰۲۲ به ۳۵ درصد کاهش یافته که از ۵۳ درصد در سال ۲۰۲۰ نزول کرده است.

کارفرمایان کمتری نیز مرخصی پدر با حقوق اعطا می‌کنند که از ۴۴ درصد به ۲۷ درصد کاهش داشته است.

در این گزارش آمده است که شکاف جنسیتی در بازار کار از سال ۲۰۰۹ به‌طور پیوسته در حال افزایش است اما از سال ۲۰۲۰ این اختلاف به‌طور قابل‌توجهی بدتر شده است و مرخصی پدر نیز می‌تواند معایب بزرگی داشته باشد.

پدران آمریکایی نسبت به اروپایی‌ها کمتر مرخصی می‌گیرند. مردانی که مرخصی گرفتند گزارش کردند که انگیزه بیشتری داشتند و گفتند که در نظر دارند مدت طولانی‌تری با همان کارفرما کار کنند.

یکی از پدرها به محققان گفت: من آن را سرمایه‌گذاری روی کارمندان می‌دانم. طبق تحقیقات، پدران در ایالات‌متحده به‌طور متوسط فقط یک هفته از مرخصی پدر استفاده می‌کنند اما در اتحادیه اروپا، پدران به‌طور متوسط ۶.۳ هفته مرخصی استحقاقی دارند.

نتایج این تحقیق نشان داد که یک پنجم از مردان می‌گویند بزرگ‌ترین ضرر مرخصی پدر خطری است که می‌تواند شغل آنها را تهدید کند.

در حالی که بیشتر مرخصی والدین توسط زنان گرفته می‌شود اما برخی کشورها سهمی را مشخص می‌کنند که باید توسط پدر گرفته شود.

بر اساس مطالعه‌ای در سوئد، اختصاص دادن مرخصی پدری به این روش منجر به افزایش ۱۰.۸ درصدی نمرات رضایت از زندگی می‌شود. این تحقیق نشان داد که رضایت از زندگی مادران ۳۰ درصد بیشتر از پدران افزایش یافته است.

کار از خانه یکی دیگر از میراث همه‌گیری است؛ تقریباً دو سوم کارفرمایان به محققان گفتند که به اکثر کارکنان خود ترکیبی از کار از راه دور و حضوری را پیشنهاد می‌کنند و بیشتر آنها در مورد هزینه تجهیزات اداری در خانه کمک دریافت می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها