رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 596045

پیرمرد عبوس خوش‌قول!

ساعت24-سرمربی ۶۹ ساله تراکتور در هفته‌هایی که تیمش در کسب پیروزی ناکام بود وعده داد که سرخ‌پوشان تبریزی از هفته پنجم به شرایط ایده‌آل نزدیک می‌شوند. اتفاقی که رخ داد و آن‌ها در سه هفته پیاپی به پیروزی رسیدند و حالا به دنبال کسب چهارمین پیروزی هستند.

html>

تراکتور با وجود شروع متزلزل در شروع لیگ بیست و دوم، موفق شد در سه هفته اخیر، سه برد پیاپی به دست بیاورد تا برای مدعیان لیگ برتر خط و نشان بکشد. البته صحبت کردن از این که تراکتور یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر است، زود و ناپخته به نظر می‌رسد اما اکنون می‌توان گفت که تراکتور می‌تواند خودش را به یکی از سه تیم برتر لیگ برتر تبدیل کند.

قربان بردیف، سرمربی تراکتور در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر که تیمش در نتیجه‌گیری به مشکل خورده بود، به اهمیت زمان در روند موفقیت تراکتور تاکید کرده بود به طوری که چندین بار در نشست‌های خبری عنوان کرد که موتور تیمش از هفته پنجم به بعد روشن خواهد شد.

پیش‌بینی سرمربی باتجربه تراکتور از آینده تیمش، تا الان درست از آب درآمده و این تیم در هفته پنجم، ششم و هفتم مقابل آلومینیوم، صنعت نفت و پرسپولیس با ثبت سه کلین‌شیت به پیروزی رسیده‌ است که در بین آن‌ها بازی حساب‌شده‌ مقابل پرسپولیس، بیشتر از پیش کارشناسان فوتبال را به شرایط بسیار متفاوت تراکتور نسبت به فصل قبل واقف کرد.

یکی از نکات مهمی که در تراکتورِ سه بازی اخیر دیده می‌شود، رسیدن بردیف به ترکیب ثابت تیمش است. در این سه بازی، دفاع سه نفره سید محمد حسینی، حجت حق‌وردی و هادی محمدی و در پشت سر آن‌ها، حضور دروازه‌بانی مطمئن به نام محمدرضا اخباری باعث شده که دفاع تراکتور مستحکم‌تر از قبل عمل کند. البته بردیف پیش از این بارها به اهمیت حضور حق‌وردی در ترکیب تیمش تاکید کرده بود که دلیل آن، قدرت بازی‌سازی و تجربه بین‌المللی این مدافع ایرانی تیم‌ملی آذربایجان است.

در یک خط جلوتر، صفا هادی، هافبک دفاعی عراقی تراکتور جایگاه ثابت ابتدای فصلش را در این سه بازی از دست داده و رضا اسدی که عملکرد فراتر از تصوری از خود در لیگ بیست و دوم داشته، به جای او در ترکیب تراکتور استفاده می‌شود. ریکاردو آلوز، گوستاوو، ابوالفضل رزاق‌پور، محمد آقاجان‌پور و محمد عباس‌زاده هم دیگر مهرهای ثابت تراکتور هستند که اعتماد بردیف را جلب کرده‌اند.

اما جایگاه کاوه رضایی در تراکتور هنوز به خوبی تعریف نشده است چرا که حضور این بازیکن، با وجود بهبود قدرت تمام‌کنندگی سرخ‌پوشان تبریزی، کمی در برنامه‌های تاکتیکی تراکتور برای گردش توپ خلل ایجاد می‌کند که تفاوت آن در بازی با پرسپولیس و بازی با صنعت نفت و آلومینیوم دیده می‌شود. این موضوع شاید باعث شود که در ادامه، یک بازیکن از بین عباس‌زاده و رضایی به میدان برود.

تراکتور، جمعه در هفته نهم به مصاف مس رفسنجان، یکی از تیم‌های بدون باخت لیگ بیست و دوم می‌رود. البته مس رفسنجان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر با مشکل گل‌زنی مواجه شده که کار این تیم را مقابل دفاع باثبات تراکتور با مشکل روبرو می‌کند. با این حال این تیم در فاز دفاعی هم عملکرد خوبی داشته که با وجود مشکل گل‌زنی، هنوز متحمل شکست نشده است به همین دلیل کار هر دو تیم مقابل یکدیگر سخت است.

با این اوصاف باید دید که قربان بردیف، پیرمرد عبوس و محبوب این روزهای تبریز می‌تواند از این بازی سخت خارج از خانه با موفقیت عبور کند تا بالاخره لبخند بر لب‌های او دیده شود. بردیف پیش از این در نشست خبری بعد از بازی با هوادار گفته بود: "من به خودم دقت نمی‌کنم که قیافه‌ام چطور است و سری بعدی که بازی را بردیم می‌خندم!"

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها