رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 596058

برج بابل هم فرو ریخت

ساعت 24 -  برخی مواقع تمثیلی که در کتاب های قدیم به کار برده شده بسیار عمیق و گرچه به صورت یک متن داستانی کوتاه است، اما از یک کتاب گویا تر است. کتاب مقدس مسیحیان در بخش کتاب آفرینش تمثیلی دارد در مورد چگونگی فرو ریختن ناگهانی حکومت بابل که البته این داستان در متون و لوح های عتیق سومریان، مربوط به هزاران سال قبل از میلاد، هم به نوعی بیان شده. است.

طبیب
html>

داستان از این قرار است؛ یک وقت حاکم بابل سعی کرد برجی بسازد بلند مرتبه بنحوی که ارتفاع آن به آسمان برسد، و خود را در جایگاه خدا ببیند. خداوند به نخوت و خود پرستی او خشم گرفت. چون راه های خدا بسیار متنوع است، اراده کرد که مردم بابل که تا قبل از آن به یک زبان واحد صحبت می کردند ناگهان به زبان های مختلفی صحبت کنند و در اکناف عالم پراکنده شوند. از آنجا که در نتیجه پراکندگی زبان، امکان مراوده و گفتمان بین گروه های اجتماعی و حکومتیان منتفی شد حکومت بابل در اندک زمان از هم پاشید و پریشان گردید.

اما در این داستان درس های مختلفی موجود است و مهمتر از همه این که بدترین فرو پاشی، فرو ریختن بنیاد ها در اذهان مردم است نه در دنیای فیزیک. اولی قبل از دومی می آید.

دوم این که پراکنده شدن به ناچار مردم یک قوم در اکناف جهان علامت خوبی نیست.

سوم این که تاریخ درس خوبی است اما آنان که باید درس بگیرند آن را نمی خوانند.

چهارم بسیار درس های دیگر در داستان بالا هست که خودتان پیدا کنید.

منبع- صفحه تلگرامی دکتر محمد طبیبیان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها