رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 597548

شایعات چه تاثیری در قیمت ارزهای دیجیتال دارند؟

نوامبر ۲۰۱۶ است؛ یک منبع ناشناس در فیس‌بوک، پستی را در فضای مجازی پخش می‌کند. در این گزارش آمده است که دونالد ترامپ، سه میلیون رای مردم را به دست آورد. برای یک چشم آموزش دیده، این یک خبر کاملاً جعلی و برای اکثر مردم که روزنامه‌نگاران کارکشته‌ای نیستند، یک داستان واقعی است. برای کسانی که در یک حباب حزبی خاص باشند، از ضربان قلبشان نیز واقعی‌تر خواهد بود. خب، نکته این است که از میان همه آن‌ها افرادی در بازارهای مالی حضور دارند؛ از جمله بازار سهام و صد البته بازار ارزهای دیجیتال؛ زیرا قیمت ارزهای دیجیتال بیش‌تر از هر بازار دیگری به اخبار واکنش نشان می‌دهد.

h1 dir="RTL" style="text-align:justify">

شایعات چه تاثیری در قیمت ارزهای دیجیتال دارند؟

وبلاگ‌نویسان و فریلنسرها هر روز برای سایت‌های خبری تجاری می‌نویسند. همه آنها روزنامه‌نگار نیستند. مقالات آنها می‌توانند فراگیر (Viral) شده و با تبدیل شدن به زنجیره تغذیه ناشران بزرگ، جهت بازار را دستکاری کنند. تلاش برای دستکاری در قیمت دارایی‌ها از طریق کلام مکتوب، مقوله جدیدی نیست.

آنتون گوردون، یکی از بنیانگذاران Indexer.me در هیوستون، توسعه‌دهنده نرم‌افزاری که الگوریتم‌هایی را برای رمزگشایی می‌سازد. گوردون یک تحلیلگر سهام در شرکت مدیریت سرمایه چنینگ کپیتال منجمنت (Channing Capital Management) واقع در شیکاگو بوده‌ است. او می‌گوید: «برای مدتی طولانی، اخبار جعلی در بازارهای مالی مشکل ساز بوده است، فقط اینکه ما آن‌ها را اخبار جعلی نمی‌نامیم. برای سرمایه‌گذاران، این اطلاعاتی غیر مبتنی بر گفتگو، با مدیریت یا ایده‌های یک وبلاگ خبری مالی است که به مردم اجازه می‌دهد هر آنچه را که می‌خواهند پست کنند. شما در مورد اینکه چگونه [اخبار] بر قیمت‌های بازار تأثیر می‌گذارد نمی‌شنوید؛ زیرا همیشه کارساز نیست. اما من مطمئن هستم که در حال حاضر یک نفر در جایی در تلاش برای انجام این کار است."

بنابراین می‌توانیم دریابیم که چگونه شایعات و اخبار جعلی روی لیست قیمت ارز دیجیتال می‌گذارند. حال اجازه دهید سایر عوامل تاثیرگذار بر جدول قیمت ارز دیجیتال را بررسی کنیم.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارز دیجیتال

دارایی‌های موجود در جدول قیمت ارز دیجیتال، مانند سهام، کالاها، اوراق بهادار و غیره یک دارایی قابل‌معامله هستند. قیمت‌شان با توجه به میزان علاقه‌مندی در بازار برای خرید آن‌ها (تقاضا) و اینکه چه‌ مقدار برای خرید در دسترس است (عرضه) تعیین می‌شود. نسبت بین این دو قیمت را تعیین می‌کند.

اگر تقاضای قابل‌ توجهی برای یک کوین خاص وجود داشته باشد، اما عرضه فعلی محدود باشد، قیمت افزایش می‌یابد. تقاضا برای یک کوین گاهی اوقات بدون توجه به ارزش واقعی آن افزایش می‌یابد؛ به این حالت بیش‌ خرید (Overbought) می‌گویند. از طرف دیگر، اگر مقدار قابل توجهی از همان کوین بدون دلیل محکم فروخته شود، این حالت به عنوان بیش‌ فروش (Oversold) توصیف می‌شود.

اطلاعات کلیدی ضروری درباره تغییرات قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به شرح زیر است:

قیمت با نسبت بین عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

مقدار کل بیشتر ارزهای دیجیتال با «حداکثر عرضه» محدود شده‌ است.

کوین‌های بیش‌ خرید تقاضای زیادی دارند و معمولاً گران هستند.

کوین‌های بیش‌ فروش عرضه بالا و معمولاً قیمت پایینی دارند.

عرضه و تقاضای ارزهای دیجیتال

قانون عرضه و تقاضا یک نظریه اقتصادی است که رابطه بین عرضه یک کالا یا خدمت خاص و تقاضا برای آن را تعیین می‌کند تا ببیند چه تاثیری بر قیمت آن گذاشته خواهد شد. این تئوری، نوسانات قیمت هر چیزی را که می‌توان در بازار مبادله کرد، توصیف می‌کند.

اگر یکی از دارایی‌های موجود در جدول قیمت ارز دیجیتال کمبود عرضه داشته باشد یا تقاضا برای آن زیاد باشد، وضعیتی که دارد منجر به افزایش قیمت آن می‌شود. زیرا کسانی که مایل به خرید آن هستند همواره با ارائه قیمت‌های بالاتر در رقابت با یکدیگر هستند تا زودتر آن را به دست آورند. از طرف دیگر، اگر یکی از دارایی‌های موجود در لیست قیمت ارز دیجیتال به وفور وجود داشته باشد و تقاضا برای آن کم باشد، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. زیرا فروشندگان برای اینکه بتوانند دارایی خود را نقد کنند، همواره قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر فروشندگان ارائه می‌دهند.

به طور کلی، قانون عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌کند که اگر تقاضا برای چیزی افزایش یابد، عرضه کنندگان آن را بیشتر خواهند کرد. مثلاً تولیدکننده مایل به گسترش تولید خود برای فروش مقادیر بیشتر است و قصد دارد از فروش بیشتر سود ببرد. اما وقتی صحبت از بیشتر ارزهای دیجیتال می‌شود، این امر به دو دلیل ساده غیرممکن است: ۱: تعداد آن‌ها محدود به «حداکثر عرضه» است. ۲: توزیع شده هستند.

مفهوم حداکثر عرضه، مقدار کل واحدهایی از یک ارز دیجیتال خاص را که می‌توانند وجود داشته باشند، تعیین می‌کند. برای بیت‌کوین این عدد ۲۱ میلیون است. امروز بیش از 18 میلیون بیت‌کوین استخراج شده است و مابقی به آرامی در حال اضافه شدن به کل عرضه بیت‌کوین هستند. اما آیا کسی نمی‌توانست پروتکل را برای انتشار کوین‌های بیشتر تغییر دهد؟ راحت‌ترین پاسخ خیر است. در یک شبکه توزیع‌ شده، شخصی که بخواهد با دوبله خرج‌ کردن کوین‌ها از سیستم سوء استفاده کند، به سادگی قادر به انجام این کار نیست؛ مگر اینکه مایل به خرج‌کردن پولی بسیار بیشتر از چیزی باشد که به دست می‌آورد.

شایعات چه تاثیری در قیمت ارزهای دیجیتال دارند؟

آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند بیش‌فروش با بیش‌خرید شوند؟

عوامل زیادی وجود دارد که بر تقاضا برای ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد. سودمندی و هدف یک دارایی مورد تقاضا، اغلب در مقابل روندها، رسیمت‌شناسی رسانه‌ها و تأیید شخصیت‌های عمومی عقب‌نشینی می‌کند. حتی این ایده که ممکن است افراد از اینکه سود آسان را از دست بدهند (FOMO)، می‌تواند نقش بزرگی در انتخاب‌های یک سرمایه‌گذار داشته باشد. از آن مهم‌تر، نباید تاثیر اخبار و شایعات در لیست قیمت ارز دیجیتال را نادیده بگیریم.

بنابراین می‌توانیم بپرسیم که آیا واقعاً قابل توجیه است یک سهام، ورقه بهادار یا ارز دیجیتال بدون توجه به ارزش ذاتی خود رشدی نجومی را تجربه کند؟

افرادی که فکر می‌کنند این موضوع قابل توجیه نیست، چنین دارایی را بیش‌خرید توصیف می‌کنند. ترکیبی از دلایل، مانند دلایل بالا، باعث علاقه به یک دارایی خاص می‌شود. معامله‌گران برای خرید آن عجله می‌کنند و از آنجایی که عرضه دیگر نمی‌تواند با تقاضا مطابقت داشته باشد، قیمت رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند. کسانی که معتقدند دارایی بالاتر از ارزش واقعی خود معامله می‌شود، ممکن است این شیدایی را غیرمنطقی و سرمایه‌گذاری را نابجا بدانند.

برعکس این اتفاق نیز می‌تواند بیفتد. دارایی‌ای که عرضه آن بیشتر از تقاضا باشد را می‌توان بیش‌فروش دانست. در این حالت تعداد افرادی که می‌خواهند آن را بفروشند از تعداد خریداران بیشتر است. با کم‌بودن یا عدم وجود علاقه نسبت به یک دارایی موجود در جدول قیمت ارز دیجیتال، قیمت آن کاهش می یابد. در این صورت یک معامله‌گر مشتاق، با شناخت پتانسیل پنهان در دارایی، علی‌رغم وجود جو منفی رایج پیرامون آن، خریدی را انجام می‌دهد. اگر دارایی واقعاً بیش‌فروش بوده‌باشد، قیمت آن به سمت بالا اصلاح می‌شود و معامله‌گر سود می‌برد.

به فهرست‌واره زیر توجه کنید:

بیش‌ خرید: معامله در قیمتی بالاتر از ارزش ذاتی (تقاضا از عرضه بیشتر است).

بیش‌ فروش: معامله در قیمتی پایین‌تر از ارزش ذاتی (عرضه از تقاضا بیشتر است).

تفاوت تطبیق پذیری و تعادل

وقتی نسبت عرضه و تقاضا یکسان باشد، تعادل را در بازار به ارمغان می‌آورد. در این حالت مقدار کالا یا خدمات عرضه شده با مقدار تقاضا برای آن کالا برابر است. ثبات بازار نوسانات را از بین می‌برد و تعادل ایجاد می‌شود.

در واقع، هیچ بازاری هرگز به طور کامل در تعادل نیست. از آنجایی که بازارهای کریپتو هنوز نسبتاً جوان هستند، حتی از تعادلی که در بازارهای قدیمی وجود دارد فاصله دارند. شاید روزی در آینده قیمت کریپتو تثبیت شود. اما در حال حاضر، نوسانات بالایی که در آن وجود دارد، از مهم‌ترین دلایلی است که دارایی‌های موجود در در جدول قیمت ارز دیجیتال را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند؛ زیرا ریسک را برای معامله‌گران افزایش می‌دهد. بازاری که در آن قیمت‌ها به سرعت در حال حرکت هستند، ریسک بالاتری را برای معامله گران به همراه دارد، اما پتانسیل دریافت پاداش‌های بالاتر، این بازار را بسیار جذاب می‌کند.

آنچه برای کسب سود از این بازار لازم است، اطلاعات و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال نام دارد. قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به شما امکان می‌دهد که ثانیه به ثانیه وضعیت دارایی‌های موجود در لیست قیمت ارز دیجیتال را تحت نظر بگیرید و هیچ فرصتی را برای کسب سود از دست ندهید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است. ..

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها