رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 598269

آشنایی با میز اداری ارگونومیک و ویژگی های آن

میز اداری ارگونومیک یکی از بهترین گزینه ها برای خرید به شمار می آید. میزهای استاندارد دارای قابلیت های ویژه ای در تغییر تنظیمات و شخصی سازی مشخصات هستند. برای اینکه بتوانید یک میز اداری ارگونومیک خریداری کنید، لازم است در ابتدا با مشخصات این دسته از میزها آشنا شوید.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">

آشنایی با میز اداری ارگونومیک و ویژگی های آن

معرفی میز اداری ارگونومیک

میز اداری اصلی ترین تجهیزات یک شرکت است. بدون در اختیار داشتن انوع میز، شما نمی توانید به فعالیت اداری بپردازید. اما هر میزی برای استفاده در دفاتر کار مناسب نیست. میزهای ارگونومیک میزهایی هستند که بر اساس قواعد صحیح و اصولی ساخته شده اند. این دسته از میزها از ساختار بدن انسان و نیاز ها او برای طراحی و تولید الگو گرفته اند.

ارگونومی و استانداردهای به کاررفته در این میزها با بررسی حالات کلی بدن شکل گرفته و یک علم نوآورانه و تخصصی است. از این علم در طراحی وسایل و سیستم هایی که به طور مستقیم مورد استفاده انسان ها قرار می گیرد، استفاده می شود.

تولیدکنندگان با هدف حفظ سلامت کارکنان در طول 8 ساعت فعالیت مستمر و همچنین کاهش فشار مضاعف بر نقاط حساس بدن، اقدام به ساخت و تولید میزهای ارگونومیک می کند. علم ارگونومی در میزهای اداری موجب بهبود عملکرد میز شده و شرایط مناسبی برای نشستن بر پشت میز ایجاد می کند.

استفاده از این میزها مزایای بسیاری دارد که از مهم ترین آن ها می توان به سلامت کارمندان، بهبود روحیه آنان، کاهش هزینه های شرکت و همچنین افزایش نرخ بهره وری اشاره نمود. استانداردهای ارگونومیک با بردن سطح ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری هایی همچون دیسک و یا آرتروز را در نقظ حساس بدن کاهش می دهند.

ویژگی های میزهای استاندارد و ارگونومیک

بسیاری از افراد پس از مطالعه مزایای میزهای اداری استاندارد به خرید آن ها مشتاق می شوند. اما نمی توانند در حین خرید میزهای استاندارد و غیر استاندارد را از یکدیگر تفکیک کنند. برای حل این مسئله لازم است با مشخصات میزهای اداری استاندارد آشنا شده و سپس میز منتخب خود را از لحاظ دارا بودن این ویژگی ها بررسی کنید. مهم ترین ویژگی های میزهای استاندارد در موارد زیر خلاصه می شود.

آشنایی با میز اداری ارگونومیک و ویژگی های آن

بهره مندی از ابعاد مناسب میز اداری

ابعاد و ارتفاع میز اداری از اصلی ترین مشخصات میزهای استاندارد است. سازندگان میزهای ارگونومیک ارتفاع 75 تا 88 سانتی متر را برای میزهای اداری کارمندی در نظر می گیرند. برای میز های مدیریتی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری شامل 70 الی 90 سانتی متر در ارتفاع می شود. میزهای کانتر و پذیرش نیز با ارتفاع 75 سانتی متر ساخته می شوند.

همچنین یک فضای مناسب برای زیر پا ایجاد می کنند تا امکان تحرک پاها در زیر میز فراهم شود. شما نیز در زمان استفاده از میزهای استاندارد می بایست یک متر و 20 سانتی فضا در پشت میز و حداقل یک متر فضا در اطراف میز در نظر بگیرید تا نشستن بر پشت میز ساده و ممکن شود.

سطح و رویه میز اداری استاندارد

سطح میز اداری محیطی است که از آن برای انجام فعالیت های اداری استفاده می کنید. پیداست که این فضا می بایست از ابعاد کافی برای قرار دادن مانیتور، موس، برگه ها و پرونده ها برخوردار باشد. همچنین دارای یک فضای خالی برای تحرک کارمندان باشند.

در میز اداری استاندارد کارمندی سطح میز در طول 120 سانتی متر و عرض 80 سانتی متر ساخته می شود. میز مدیریت معمولاً طولی مابین 160 تا 300 سانتی متر و 80 تا 150 سانتی متر عرض دارد. میزهای پذیرش و منشی نیز دارای 180 سانتی متر طول بوده و 140 سانتی متر عرض دارند.

کلیه این میزهای اداری بر روی سطح خود به اندازه 10 الی 15 درجه شیب به سمت پایین دارند. این ویژگی کمک می کند تا از افتادگی سر کارمندان و خستگی گردن او جلوگیری شود. مجموع این اعداد و ارقام نشان می دهد که میزهای استاندارد از فضای کافی در تناسب با سمت های شغلی برخوردار هستند. از این رو نیاز کارمندان، مدیران و سایر پرسنل را به خوبی مرتفع می سازند.

میزان دسترسی به زوایای مختلف میز اداری

یکی دیگر از ویژگی های مهم در میز اداری استاندارد، دسترسی سریع آنان به نقاط مختلف میز است. بر سطح این میزها هیچ مانع و عامل محدود کننده ای وجود ندارد و کارمندان می توانند به راحتی به تجهیزات اداری دسترسی پیدا کنند. میز اداری استاندارد همچنین دارای قفسه ها و کشوهای در دار هستند و می توانند از اسناد مهم کاری در یک محفظه غیر قابل نفوذ مراقبت کنند.

آشنایی با میز اداری ارگونومیک و ویژگی های آن

بهره مندی از قابلیت های ویژه میز اداری

در میز اداری استاندارد، قابلیت هایی به منظور شخصی سازی مشخصات میز به کار می رود. عموم میزهای ارگونومیک دارای اهرم های تعیین کننده ارتفاع هستند. کاربران می توانند به راحتی ارتفاع میز را در تناسب با قد خود تنظیم کنند. گاهی نیز شرایطی برای تعیین شیب میز در نظر گرفته می شود.

بهره مندی از این ویژگی خاص و کاربردی موجب شده تا فعالیت بر روی میزهای اداری استاندارد منجر به ایجاد حس درد در نقاط حساس بدن نشود. هیچ یک از کارمندانی که در طول فعالیت ارتفاع میز را بر اساس قد خود تنظیم کرده اند، دچار حس درد در ناحیه ستون فقرات، گردن و شانه نمی شوند.

دوام و کیفیت بالا میز اداری

استانداردهای ارگونومی نه تنها به ابعاد و ارتفاع میز، بلکه به مواد به کاررفته در آن نیز مربوط می شود. بنابراین می توان میزهای استاندارد را از جنس و کیفیت انان نیز شناسایی کرد. در ساخت این دسته از میز اداری از مرغوب ترین و ایمن ترین مواد اولیه برای بخش های اصلی و اتصالات استفاده می شود تا دوام و ماندگاری میز در طول کارکردهای طولانی مدت تضمین شود.

بهره مندی از قیمت مناسب میز اداری

قیمت میز اداری تحت تأثیر عواملی همچون جنس میز، ابعاد آن و همچنین قابلیت های به کاررفته در آن تعیین می شود. اما برخلاف تصور عموم مردم، میزاداری استاندارد قیمت سرسام آوری ندارند. میزهای ارگونومی به واسطه بهره مندی از ساختاری مقاوم و ابعاد مناسب، دوام و ماندگاری بالایی دارند. از سوی دیگر با تأمین نیازهای جسمی و روانی کارمندان، موجب افزایش بهره وری آنان می شوند. از این رو می توان قیمت میز اداری ارگونومیک را مناسب و اقتصادی قلمداد نمود.

سخن پایانی

میزهای ارگونومیک بهترین گزینه برای تجهیز دفاتر کاری به شمار می آیند. این میزها به واسطه داشتن ابعاد استاندارد و قابلیت های ویژه در تنظیم ارتفاع، بهترین شرایط را برای نشستن و فعالیت فراهم می کنند. آن ها ضامن سلامت جسم و روان کارمندان هستند و به راحتی از ابتلا به انواع بیماری های جسمی جلوگیری می کنند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است. ..

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها