رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 598358

مسیر کسب درآمد از گل آرایی

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که مایل به کسب درآمد از هنر گل آرایی هستید . به هر حال روش های زیادی برای کسب درآمد از گل آرایی وجود دارد . که می بایست آن ها را بدانید . در این مطلب از آقای مهندس آرمان سفیدی ، مدیریت اموزشگاه گل آرایی بوی گل و مربی کسب و کار و کوچینگ گل آرایی و موسس اولین آموزشگاه تخصصی گل آرایی دعوت کردیم . قصد داریم از معلومات و تجربیاتشون در صنف گل آرایی استفاده کنیم . با ما در این مصاحبه همراه ما باشید .

div class="ts-container">
شاید شما هم از جمله افرادی باشید که مایل به کسب درآمد از هنر گل آرایی هستید . به هر حال روش های زیادی برای کسب درآمد از گل آرایی وجود دارد . که می بایست آن ها را بدانید . در این مطلب از آقای مهندس آرمان سفیدی ، مدیریت اموزشگاه گل آرایی بوی گل و مربی کسب و کار و کوچینگ گل آرایی و موسس اولین آموزشگاه تخصصی گل آرایی دعوت کردیم . قصد داریم از معلومات و تجربیاتشون در صنف گل آرایی استفاده کنیم . با ما در این مصاحبه همراه ما باشید .

ابتدا خودتان را معرفی کنید

من آرمان سفیدی هستم . متولد 1376/08/18 ، تحصیلات بنده مهندسی کامپیوتر است . تقریبا از 15 سالگی کار می کردم .

به نظر شما به چند روش امکان کسب درآمد از گل آرایی وجود دارد ؟

آرمان سفیدی

درحال حاضر روش های کسب درآمد از گل آرایی از طریق راه های زیر است .

  1. تاسیس مغازه گل فروشی
  2. تاسیس گل فروشی اینترنتی
  3. تاسیس کافه گل
  4. اجاره غرفه در بازار گل های سطح شهر و ارایه خدمات گل آرایی
  5. گل آرایی مراسم ها و تالار ها و باغ ها و عمارت ها و مناسبت های خاص
  6. پخش نمونه کار های دیزاین شده به مانند باکس گل در بین گل فروشی ها و بساطی ها
  7. اپلکیشن های گل آرایی چند فروشندگی
  8. تاسیس گل فروشی های کوچک زنجیره ای
  9. تاسیس آموزشگاه گل آرایی
  10. مربی گری کسب و کار گل آرایی یا کوچینگ گل آرایی

چرا خود شما هنر گل آرایی را انتخاب کردید ؟

آرمان سفیدی

من از 15 سالگی روی مهارت های خودم سرمایه گذاری کرده بودم . بعد از مدتی فعالیت متوجه شدم که از طریق کارمندی کار خاصی نمیشه انجام داد . بنابر این با یک سرمایه 5 میلیونی در سال 94 کار خودم رو روی مجله بوی گل شروع کردم . در ابتدا صرفا یک مجله گل و گیاه بود . گردآوری مطالب ، ترجمه مطالب ، امور گرافیکی و حتی صفحه بندی رو نیز خودم انجام می دادم . بعد از گرون شدن کاغذ ، مجله بوی گل رو تبدیل به یک مجله اینترنتی کردم . فعالیت خودم رو در اینستاگرام و تلگرام ادامه دادم . تا این که یک مقاله درباره گل آرایی نوشتم . با استقبال عجیب مخاطبان روبرو شد . اکثرا در قسمت نظرات این مقاله خواهان معرفی یک آموزشگاه گل آرایی بودند . اما خب آموزشگاه گل آرایی وجود نداشت تا بنده معرفی کنم .!!! بنابر این خودم دست به کار شدم .

آن موقع اطلاعی از درآمد حرفه گل آرایی داشتید ؟

خیر ! برای من ورود به حرفه گل آرایی یک چالش بزرگ بود . دوست داشتم خودم رو اثبات کنم . در واقع هدف بزرگ من راه اندازی یک کسب و کار در سن 18 سالگی بود . من نه پدرم گل فروش بود نه پدر بزرگم . بنده صرفا با مطالعه مدارس گل آرایی اروپایی پا به این عرصه گذاشتم .

از انتخاب خودتان راضی هستید ؟

یکی از بهترین انتخاب های زندگیم بود . اوایل صرفا برای کسب درآمد این هنر رو انتخاب کردم . ولی الان واقعا از گل های طبیعی انرژی می گیرم و این کار که پر از شادی و حس خوب هست رو واقعا دوست دارم . ضمنا درآمد خوبی رو نیز از طریق گل آرایی دارم .

با چه چالش هایی در این مسیر مواجه بودید ؟

یکی از سخت ترین چالش های زندگیم بود . من پا به عرصه ای گذاشته بودم که هیچ بازاری نداشت . اگر از کسی می پرسیدید گل آرایی رو از چه طریق یاد گرفتید . بی شک پاسخ ، استاد و شاگردی بود . بنابر این من بدون سرمایه اولیه مناسب ، مجبور شدم بیش از 2 سال زمان خودم رو برای این کار بزارم تا کلاس های گل آرایی در صنف گل آرایی و در بین مردم شناخته شود . هرچند سرمایه گذاری رقبا نیز به کمک من آمد و منجر به معرفی آموزش گل آرایی بین مردم شد .

درحال حاضر پر سود ترین قسمت هنر گل آرایی از بین موارد که خودتان فرمودید ، کدام است ؟

گل آرایی

به نظر بنده درآمد از هنر گل آرایی به مانند صنف های دیگر ، وابسته به تلاش و مهارت های شما است . بنده با ترکیب مهارت های دیجیتال مارکتینگ ، طراحی وب سایت ، ترجمه ، نگارش و ادبیات ، ولاگری و ... توانستم موفقیت های زیادی رو کسب کنم . من سرمایه خاصی نداشتم ولی علم و مهارت های زیادی رو در سن کم ، کسب کرده بودم . ولی اگر بخواهم برای شروع ساده ترین و پردرآمد ترین راه رو به شما معرفی کنم . قطعا تاسیس گل فروشی و تبدیل آن به یک گل فروشی اینترنتی است .

پس تاسیس یک گل فروشی محلی و تبدیل آن به یک گل فروشی اینترنتی ، یک از راه های پرسود گل آرایی است ؟

قطعا همینطور هست . اما چالش های فراوان و روبرو شدن با گل های شاخه بریده کار هر کسی نیست . نیاز به یادگیری اصولی مهارت های گل آرایی مطابق با استاندارد های بین المللی است . ضمنا گل های ما در ایران نسبت به گل های دیگر در سایر کشور ها ، آن مرغوبیت و کیفیت را ندارند . بنابر این با گل هایی طرف هستیم که نسبت به گل های اروپایی خیلی آسیب پذیر تر هستند . لذا باید دقت و تلاش بیشتری برای سالم نگه داشتن این گل ها انجام بدیم .

تقریبا درآمد یک گل فروشی در تهران چقدر است ؟

درآمد یک گل فروشی قدرتمند در شمال تهران بالا 150 میلیون تومان در ماه هست . اما برای رسیدن به این عدد شما می بایست از یک مغازه گل فروشی 25 متری و درامد ماهانه 8 میلیون تومان شروع کنید . خلاصه همچی وابسته به تلاش و مهارت های شما است . حداقل سرمایه لازم بدون در نظر گرفتن مبلغ پیش و اجاره مغازه عدد 100 میلیون تومان است . البته این مبلغ برای راه انداز گل فروشی در تهران است .

شما فرمودید که گل فروشی محلی اگر به گل فروشی اینترنتی تبدیل شود درآمد آن بیشتر است ؟

منظور از تبدیل ، گسترش خدمات است . در واقع سرمایه گذاری روی وب سایت و شبکه های اجتماعی است . شما می توانید یک گل فروشی محلی باشید که اقدام به گسترش خدمات خود می کنید و پا به دنیای دیجیتال می گذارید .

درآمد یک گل فروشی اینترنتی چقدر است ؟

درآمد گل فروشی اینترنتی که حاصل از یک مغازه گل فروشی باشد . به عبارتی شما مشتری های گذری نیز داشته باشید . قطعا بالا 200 میلیون تومان در ماه است . این عدد را اگر در کنار فروش انواع گیاهان آپارتمانی ، رز جاودان و ... قرار بدید . به عددی بالاتری از 250 میلیون تومان در ماه می رسید .

شما به عنوان اولین مربی کسب و کار گل آرایی و کوچینگ گل آرایی در ایران چقدر در راه اندازی این کسب و کار ها نقش دارید ؟

من در آموزشگاه گل آرایی بوی گل ، به تمام هنرجو های خودم به صورت کاملا رایگان مشاوره کسب و کار می دهم . همیشه دوست داشتم به رشد افراد کمک کنم و این رو رسالت خودم میدونم . خیلی از افراد هنوز برای شروع کسب و کار گل آرایی خودشون تردید دارند که با صحبت کردن با من ، توضیحاتی که می دهم . با قدرت کسب و کار خودشون رو تاسیس می کنند . اگر هم شخصی مایل به دریافت مشاوره بود . به صورت کاملا رایگان برای بار اول در خدمتشان هستم . کافی است با آموزشگاه بوی گل از طریق شماره 02128424059 در تماس باشند .

به قسمت آخر مصاحبه رسیدیم ، صحبتی دارید ؟

تشکر می کنم از توجه شما به هنر گل آرایی ، برای سخن آخر یک توصیه دارم . برای رسیدن به اهداف خودتون انتخاب های هوشمندانه با تلاش زیاد و استمرار داشته باشید . این فرمول افراد صاحب نام و موفق است .

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است. ..

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها