رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 599717

از کارشناسان داخلی تا رسانه‌های خارجی

واکنش‌ها به شکست سنگین تیم ملی مقابل انگلیس

ساعت24-شکست تیم ملی ایران برابر انگلیس در نخستین بازی جام جهانی ۲۰۲۲، سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی ایران در ادوار جام‌جهانی بود و در عین حال رسانه‌های انگلیسی از این مسابقه به عنوان بهترین شروع تاریخ تیم ملی انگلستان در جام جهانی یاد کردند.

بدبین‌ترین هواداران و کارشناسان فوتبال هم تصور نمی‌کردند تیم ملی ایران تحت هدایت کارلوس کی‌روش در نخستین دیدارش مقابل انگلیس شکست اینچنینی را متحمل شود، اساسا در روزهایی که گمانه‌زنی‌ها از برکناری اسکوچیچ و جایگزینی کی‌روش بیشتر شده بود، دلیل و برهان مدیران فدراسیون برای این تغییرات «کسب نتایج آبرومندانه در جام جهانی» عنوان می‌شد. اتفاقی که حداقل در نخستین بازی تیم ملی در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه شاهدش نبودیم.
اما بعد از سوت پایان رافائل کلاوس داور برزیلی دیدار ایران برابر انگلیس، موجی از انتقادات به سمت تیم ملی ایران و کاروانی کی‌روش روانه شد، انتقاداتی که مختص رسانه‌های داخلی نبود و در سطح جهانی نیز کارشناسان فوتبال نسبت به این دیدار واکنش داشتند.
در این گزارش قصد داریم به برخی از بازخوردهای شکست تیم ملی بپردازیم.
محمد نصرتی مدافع اسبق تیم ملی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی را نیز دارد طی یک انتقاد صریح نسبت به کارلوس کی‌روش گفت: آقای کی‌روش نمی‌دانم ما را چه فرض کرده، خیلی جلوی خودم را می‌گیرم تا به او حرف بدی نزنم، او با ترکیبی که چیده بود از قبل مشخص بود حداقل با اختلاف سه گل می‌بازیم و حالا می‌گوید این بازی برای ما جلسه تمرینی بوده؟ آبروریزی از این بالاتر مگر داریم؟ همین الان باید کی‌روش را اخراج کنند.
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ما می‌بینیم که بیرانوند مصدوم شد و آقای کی‌روش به سر خود می‌کوبد، این چه طرز رفتار است؟ جای اینکه به حسینی که گلر ذخیره است روحیه بدهی به سر خودت می‌زنی؟
او همچنین در مورد شانس صعود تیم ملی از گروهش گفت: من بازی امریکا و ولز را دیدم، هیچ شانسی برای صعود نداریم، او تاکید کرد که با حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی هیچ شانسی برای صعود نخواهیم داشت.
مهدی مناجاتی سرمربی سابق تیم ملی در خصوص دیدار شب گذشته ایران و شکست سنگین برابر انگلیس گفت: در ادوار گذشته نیز با تیم‌های بزرگی بازی کرده بودیم اما هیچ‌کس انتظار چنین شکست سنگینی برابر انگلیس را نداشت، او اضافه کرد: ما متوجه نشدیم تاکتیک تیم ملی در این بازی چه بود و باید بگویم که در نخستین بازی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ یک فاجعه رقم خورد.
ابراهیم تمامی بازیکن اسبق تیم ملی نیز در همین خصوص گفت: وقتی ترکیب کی‌روش و پنج دقیقه ابتدایی از بازی را دیدم مطمئن بودم که بیشتر از چهار گل از انگلیس دریافت خواهیم کرد، ترکیب اولیه کی‌روش کاملا اشتباه بود و تاوان این اشتباه، شکست شش گله برابر انگلیس بود.
دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی نیز به عنوان یکی از مفسران شبکه الجزیره در خصوص شکست سنگین تیم ملی ایران مقابل انگلیس گفت: این چهره واقعی تیم ملی ایران نبود و تماشای شکست تیمی که خودم آنها را به جام جهانی رساندم برای من بسیار دشوار است و در دقایقی از مسابقه احساساتی هم شدم. این تیمی است که من سه سال با آن زندگی کردم و از آنها شناخت کامل دارم.
سعید یونسی سرمربی تیم الشحانیه قطر نیز در خصوص باخت شب گذشته تیم ملی ایران در مقابل انگلیس گفت: بهتر است بهانه نیاوریم، از نظر فنی ضعیف بودیم و باختیم و به وضوح قابل تشخیص بود که کی‌روش ترکیب بدی را روانه میدان کرده است.
او اضافه کرده است: ترکیب تیم ملی پیش از این و برای مثال در دیدار برابر اروگوئه مشخص بود، ما متوجه نشدیم چرا کی‌روش ترکیب تیم را تغییر داد، مصدومیت بیرانوند هم به تیم شوک وارد کرد اما مصاف انگلیس و ایران شبیه مصاف یک تیم حرفه‌ای با یک تیم آماتور بود و به هیچ‌وجه قابل انکار نیست که ضعیف بودیم.
دومینیک کینگ، کارشناس دیلی میل نیز در خصوص این دیدار گفت: بازیکنان ایران از نظر اجتماعی و سیاسی تحت فشار بودند وگرنه آنها اصلا تیم ضعیفی نیستند، فراموش نکنیم آنها موفق شدند با سنگال قهرمان آفریقا مساوی کنند و اروگوئه را شکست دهند و انگلیس با این پیروزی پُرگل برابر ایران همه را نسبت به نتایجش در مراحل بعدی امیدوار کرد.
پای هربت نیز به عنوان یکی دیگر از کارشناسان دیلی میل گفت: پیش از این مسابقه فکر می‌کردم که مدافعان انگلیس در برابر طارمی به مشکل بر بخورند، ایران بازیکنان بسیار خوب و قدرتمندی دارد و برای قضاوت باید صبر کنیم تا ببینیم در دو بازی آینده چه نتیجه‌ای خواهند گرفت.
سایت آماری اوپتا اما به رکورد منحصر به فرد طارمی در این دیدار پرداخت و نوشت: طارمی نخستین بازیکن قاره آسیاست که موفق می‌شود در یک بازی از جام جهانی دو گل به ثمر برساند و اولین بازیکن ایرانی است که موفق شده در یک دوره از جام جهانی دو گل وارد دروازه حریفان ایران کند.
نشریه انگلیسی سان نیز بعد از پیروزی انگلیس برابر ایران نوشت: از شش تایی کردن لذت ببرید، بهترین شروع تاریخ انگلستان در تمام ادوار جام جهانی، رستگاری رشفورد و ساکان در توفان انگلیس در قطر.
مارتین ساموئل دبیر ورزشی نویس اسپورت میل در همین خصوص گفت: همه ما پیش از این فکر می‌کردیم ایران تیم بسیار خطرناکی خواهد بود و می‌دانستیم که این تیم انگیزه فراوانی برای رویارویی برابر انگلستان خواهد داشت اما این پیروزی پُرگل برای انگلیس درخشان بود و هیچ‌کس چنین تصوری نسبت به دیدار اول گروه B نداشت.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها