رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599819

شولتس جواب جانسون را داد

ساعت24-صدراعظم آلمان بعد از سخنان تند و تیز بوریس جانسون، به این نخست‌وزیر پیشین انگلیس تاخت و گفت برداشت این سیاستمدار از تحولات را زیر سوال برد.

سخنگوی اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به نشریه دیلی تلگراف گفت: می‌دانیم که این نخست‌وزیر سابق و بسیار سرگرم‌کننده انگلیس، همیشه تفسیر خودش را از حقیقت دارد و در این مورد هم فرقی نمی‌کند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس در جریان مصاحبه‌ با سی‌ان‌ان مطالبی را مطرح کرد که با اعتراضاتی مواجه شده است. جانسون گفت که آلمان دلش می‌خواست که جنگ اوکراین طولانی نشود و در همان روزهای ابتدایی جنگ، کی‌یف تسلیم روسیه شود. او همچنین واکنش اولیه به حمله روسیه را "فاجعه‌بار" خواند.

به گفته جانسون، دیدگاه آلمان در وهله نخست این بود که اگر این اتفاق یعنی حمله به اوکراین اتفاق بیفتد، یک فاجعه خواهد بود اما به سرعت این نظر تغییر کرد و جایش را به این باور داد که اگر اوکراین تسلیم شود، بهتر است. این رویکرد از جانب دلایل اقتصادی حمایت می‌شد.

نخست وزیر سابق انگلیس همچنین گفت، رئیس جمهوری فرانسه تا آخرین لحظه برنامه‌های روسیه برای اعزام نیرو به اوکراین را انکار می‌کرد، در حالیکه مقام‌های ایتالیایی می‌گفتند که نمی‌توانند از موضع دیگر کشورهای غربی به دلیل وابستگی شدیدشان به انرژی روسیه حمایت کنند.

از سوی دیگر یک منبع نزدیک به ماریو دراگی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا گفت که جانسون نظرش را در مورد مداخله رم تغییر داده است.

این منبع گفت: بوریس جانسون در گذشته از ایفای نقش ایتالیا و حمایت از اوکراین در مقابل حمله روسیه بسیار سپاسگزار بود. جانسون کشورهای اروپایی را ستایش می‌کرد و روی تحریم‌های سفت و سخت این بلوک علیه روسیه تاکید داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها