رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599870

نگاهی به واکنش مربیان و بازیکنان به پیروزی برابر ولز

کیروش: در با زی اول غرورمان خدشه‌دار شد/چشمی: عجولانه قضاوت شدم

ساعت24-کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی ۲ بر صفر مقابل ولز در دومین دیدارش در جام جهانی قطر در نشست خبری حاضر شد و پاسخگوی خبرنگاران بود. کی‌روش در واکنش به اینکه فکر می‌کند تیمش بتواند به مرحله حذفی مسابقات صعود کند آن‌هم با توجه به اینکه مقابل تیم قوی مانند امریکا بازی دارد، گفت: ما امروز بازی خیلی خوبی را داشتیم. همه نشان دادند که از شخصیت بالایی برخوردار هستند و این ویژگی تیم ما است. یک حس همبستگی و وحدت در تیم ما قابل مشاهده بود و همان‌طورکه باید، ظاهر شدیم. ما به ریشه خودمان برگشتیم. بعد از بازی اول لازم بود به ریشه خودمان برگردیم.

وی ادامه داد: می‌بایست همه آن روز را از ذهن خودمان بیرون و روی فوتبال تمرکز می‌کردیم. نکته دیگر اینکه باید به احساسات بد بازی قبل غلبه می‌کردیم. به بازیکنانم گفتم که فوتبال دارای لحظات مختلف است و فقط برد و باخت نیست. گاهی ممکن است ببازید و کرامت شما زیر سوال برود اما طبیعتا در اولین بازی غرورمان خدشه‌دار شد و الان فرصتی بود که غرورمان را برگردانیم، کرامت خودمان را به دست بیاوریم، بتوانیم یک نتیجه خوبی ارایه دهیم، مرهمی بر زخم خودمان بگذاریم، اعتبارمان را پس بگیریم و فوتبالی که در درون روح و ذهن ما است، به نمایش بگذاریم.
وی ادامه داد: این کار ساده‌ای نبود؛ به نظرم خوب بازی کردیم و شایسته این برد بودیم. اگر چه ولز هم تیم دردسرسازی بود و مستقیم بازی می‌کرد. بازیکنان سریعی داشتند و احتیاج به تمرکز بسیار زیادی بود. سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و فرصت‌هایی را ایجاد کردیم. قاعدتا باید گل‌های زیادی را ثبت می‌کردیم. زودتر نتوانستیم گل بزنیم. مهم این بود که دست آخر توانستیم مسیر مناسب را ادامه بدهیم.
طبیعتا این یک برد است و سه امتیاز گرفتیم و به معنی اتمام کار نیست. هنوز همه شانس صعود در بازی آخر را دارند. باید صبر کنیم و ببینیم دست آخر چه اتفاقی می‌افتد.
همواره این گل‌ها را به یاد داریم.
کی‌روش در واکنش به اینکه بعد از بازی با انگلیس از او سوال شد که آیا دوران مربیگری کی‌روش به پایان رسیده یا خیراما تیمش امروز به پیروزی رسید و دو گل زد، گفت: گاهی اوقات نتایج خیلی خوب در آخر فوتبال در پایان به دست می‌آید. فکر می‌کنم نتیجه مناسبی گرفتیم و شایسته برد بودیم. تفاوتی که بین دو تیم وجود داشت و بهتر از تیم مقابل هم بازی کردیم، ما را به این نتیجه رساند. اگر گل‌های بیشتری می‌زدیم، این آینه‌ای برای تفاوت‌های بین دو تیم می‌بود. باید بگویم ولز تیم خوبی بود و مربی و بازیکنان خوبی داشت و اطمینان دارم امروز روز ما بود و شاید فردا روز ولز باشد. آنچه مهم است، درباره بازیکنان صحبت می‌کنیم. من کلامی ندارم که به بازیکنان خودم تبریک بگویم. امروز علاقه‌مندم که مراتب احترام خودم را به بازیکنان ولز ابراز کنم.
سرمربی تیم ملی ایران در واکنش به اینکه احساسش درباره این بازی را چطور بیان می‌کند، گفت: اولین چیزی که به بازیکنان خودم گفتم، این بود که الان از زمین بیرون هستیم چون تنش زیادی از بیرون وجود داشت و نزدیک به گلزنی بودیم. گلزنی ما به تاخیر افتاده بود و این قضیه احساسی شده بود. به ویژه اینکه ما توانستیم از شرایط سخت بازگردیم و هیچ کس علاقه‌مند به باخت نیست. با توجه به اینکه بعد از باخت سنگین مقابل انگلیس وضعیت سختی داشتیم اما زیبایی آن به این بود که ما باز هم فرصت داشتیم. ما گفتیم که بعد از بازی با انگلیس همه ‌چیز تمام شده و بازی صفر بر صفر است. ما بازی اول را باختیم اما لازم بود در این بازی و بازی بعد از فرصت‌ها استفاده کنیم. مهم این بود که امیدمان را حفظ کردیم و از دیگر بازی‌های خودمان قبل از جام جهانی یاد بگیریم. امروز به هر حال توانستیم گل بزنیم و دو امتیاز به دست بیاوریم. ما باید اطمینان داشته باشیم که به حدی خوب هستیم که به مرحله بعد برویم.
کی‌روش گفت: از امروز کارمان را برای بازی با امریکا شروع می‌کنیم. آمادگی ما با ذهن‌های تازه و استراحت خوب شروع می‌شود. ما کارهای مزخرف و اضافی را کنار می‌گذاریم و روی هدف خودمان متمرکز می‌شویم. این هدیه را به طرفداران ایران تقدیم می‌کنیم. این برد یک هدیه به طرفداران فوتبال در ایران بود. این یک هدیه به مردم ایران بود.
اما راب پیج سرمربی ولز با اشاره به این نکته که ایران از امریکا بهتر است به استقبال سوالات خبرنگاران رفت.
راب پیج، سرمربی تیم ملی ولز در نشست خبری بعد از بازی مقابل ایران در واکنش به اینکه آیا ایران شایسته پیروزی بود، گفت: حتما استحقاق پیروزی را داشتند و تغییرات و جابه‌جایی‌های آنها جواب داد.
او در واکنش به اینکه آیا تیمش به خاطر هوای گرم در نیمه دوم به مشکل خورد، گفت: نه! در نیمه اول هم مشکل داشتیم.
سرمربی ولز درباره اینکه چرا شاگردانش به ویژه بیل و رمزی خوب عمل نکردند، گفت: نمی‌خواهم بگویم که این دو نفر مقصر بودند. من خیلی ناامید شدم. ما خیلی موفقیت داشتیم که به جام جهانی آمدیم. امروز از توانایی‌های خودمان کمتر ظاهر شدیم. وقتی اینطور ظاهر شوید، مجازات می‌شوید.
پیج درباره اینکه تیمش در مقابل ایران یک روز بد داشت و درباره نقاط قوت و ضعف ایران گفت: همیشه می‌خواهیم به پیروزی برسیم. امروز بازی را نبردیم؛ ما دوباره خودمان را برای بازی بعد آماده می‌کنیم.
سرمربی تیم ملی ولز درباره اینکه چطور تیمش را می‌تواند برای بازی با انگلیس آماده کند، گفت: هنوز یک بازی دیگر داریم که پر از اتفاقات است و از فرصت خودمان استفاده می‌کنیم. هوادارانی داریم که اینجا هستند و ما را تشویق می‌کنند. کار امروزمان خوب نبود و مجازات شدیم و برای بازی بعد خودمان را آماده می‌کنیم.
سرمربی تیم ملی ولز در واکنش به اینکه ایران بهتر است یا امریکا، گفت: من تحت‌تاثیر بازی ایران قرار گرفتم. ایران رو به جلو رفت و امریکا هم خیلی خوب بازی می‌کند و فکر می‌کنم ایران یک مقدار جلوتر و بهتر باشد.
او در واکنش به اینکه آیا در چهار روز باقیمانده تا بازی با انگلیس می‌تواند تغییرات لازم را ایجاد کند، اظهار کرد: باید متوجه این موضوع باشیم. بازیکنانی داریم که در باشگاه‌های خود بازی نمی‌کنند.
وی در واکنش به اینکه گفت تحت‌تاثیر بازی ایران قرار گرفت و اینکه فکر می‌کند دروازه‌بان جدید چقدر توانست کیفیت ایران را بهبود ببخشد، گفت: فکر نمی‌کنم تفاوتی بین آنها باشد. آنها دو نفر را عوض کردند. ما از بازی ایران احساس خطر می‌کردیم. پیج در واکنش به اینکه چطور می‌تواند توضیح بدهد که همه بازیکنانش خوب نبودند، گفت: ما در مرحله خطیری هستیم. در هر بازی باید به دنیا نشان بدهید که چطور بازی می‌کنید و حتی امروز قسمتی از آن را هم نشان ندادیم. امروز ناامید شدم که بخواهم بگویم چیز به‌خصوصی رخ داد. باید صحبت کنیم و ببینیم چه می‌شود.
زننده گل نخست ایران یعنی روزبه چشمی نیز بعد از بازی مصاحبه‌ای انجام داد. روزبه چشمی با بیان اینکه عجولانه قضاوت شدم در واکنش به سوال خبرنگار عرب زبان مبنی بر اینکه ایران شایسته برد بود و بین دو بازی با انگلیس و ولز، ایران تغییرات خوبی داشت و اینکه عامل این تغییرات چه بود، گفت: اول به هم‌تیمی‌ها تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم در بازی اول یک سری فشارهای زیادی روی تیم و بازیکنان بود و نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم وگرنه آن نتیجه رخ نمی‌داد. با صحبت‌های کادر فنی از نظر ذهنی آماده بازی با ولز شدیم و موقعیت زیادی داشتیم و خدا را شکر نتیجه لازم را گرفتیم. این نتیجه به دلیل همبستگی و همدلی تیم بود.
چشمی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه بیشترین فشارها در این مدت زمان روی او بود و بعد از بازی با انگلیس هم افزایش یافت اما توانست یکی از بهترین لحظات زندگی خود را ثبت کند، گفت: اگر فشار فوتبالی باشد آدم درک می‌کند اما اگر به ناحق باشد یک مقدار بی‌معرفتی است. این مدت یک سری اتفاق‌ها برای من رخ داد و عجولانه قضاوت شدم و فشارها غیرفوتبالی بود. هم‌تیمی‌ها و خانواده‌ام روحیه و انرژی خاصی به همدیگر دادیم و خدا را شکر می‌کنم که مزد زحمات و همدلی بازیکنان را گرفتیم. خدا را شاکرم و لطف خدا بود.
مرتضی پورعلی‌گنجی پس از پیروزی 2 بر صفر تیم ملی برابر ولز اظهار کرد: بازی اول همیشه سخت است و حتی تیم‌های بزرگ هم ممکن است در بازی اول دچار مشکل شوند. ما هم در یک سری جزییات نتوانستیم خوب کار کنیم. به هر حال فوتبال است و اتفاقات خاص می‌افتد و برزیل هم در نیمه نهایی در کشور خودش 7 گل خورد. به هر حال یک‌سری جزییات رخ داد و نتوانستیم مقابل تیم خوب انگلستان امتیاز بگیریم.
وی ادامه داد: خدا را شکر که توانستیم ولز را ببریم و به 3 امتیاز دست پیدا کنیم. کارلوس کی‌روش را همه به خاطر شخصیت و ابهتش می‌شناسند. پس از بازی با انگلستان وقتی که در زمین حلقه زده بودیم، به ما گفت که آن بازی تمام شده و کار راحتی نداریم و باید تلاش کنیم با نتایج درست دل مردم را شاد کنیم. امیدوارم مقابل امریکا نتایج درست بگیریم و صعود کنیم.
پورعلی‌گنجی در خصوص خوانده شدن سرود ملی توسط بازیکنان ایران گفت: ما برای دل مردم می‌جنگیم و امیدوارم دل‌شان را شاد کنیم.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها