رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599898

آلمانیها به دنبال جلوگیری از تکرار خاطره تلخ جام جهانی ۲۰۱۸

ساعت24-تیم ملی فوتبال آلمان بعد از شکست ناباورانه در بازی نخست در جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل تیم ملی ژاپن حالا برای صعود نیاز به برد در بازی دشوار خود در روز یکشنبه مقابل تیم ملی اسپانیا دارد.

به نقل از پایگاه بی ساکر، آلمانی‌ها ضمن حواشی که از بابت اعتراضشان به ممنوع شدن داشتن دستبند با مضمون حمایت از همجنسبازان در بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ ایجاد کردند، در اولین بازی خود در جام مقابل تیم ژاپن با نتیجه دو بر یک شکست خوردند. برخی ناظران تیم هانس فلیک را متهم به نداشتن تمرکز بر فوتبال در زمانی که باید روی تکرار نشدن خاطره تلخ حذف از جام جهانی ۲۰۱۸ در جام جهانی فعلی متمرکز باشند، کرده‌اند.

کای هاورتز، هافبک تهاجمی تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه چلسی گفت، هم‌تیمی‌هایش به باورهایشان پایبندند اما بر چالش پیش روی خود مقابل اسپانیای مدعی که در بازی نخستش در جام، کاستاریکا را با نتیجه هفت بر صفر در هم کوبید واقفند.

هاورتز در نشستی خبری قبل از دیدار با اسپانیا اظهار کرد: همه نقطه نظرات ما و نحوه تفکر ما را می‌دانند. واقعا تمرکز ما صد در صد روی فوتبال است نه هیچ چیز دیگر. ما افکار و نقطه نظراتمان را گفتیم و همه آنها را می‌دانند و حالا مساله مربوط به فوتبال بازی کردن است.

شکست مقابل ژاپن برخی تبعات را برای آلمانی‌ها در پی داشت. شرکت Rewe، مالک سوپرمارکتهای زنجیره‌ای اعلام کرد از اسپانسر بودن برای آلمانی‌ها کنار می‌کشد و بازی مقابل ژاپن رکورد جدیدی را در کسب نمرات پایین در شبکه‌های تلویزیونی آلمان در طی بیش از ۳۰ سال اخیر ثبت کرد. هاورتز تاکید کرد، چالشهای آلمانی ها تنها روی زمین بازی نیست. او تاکید کرد: من می‌دانم همه پشت سر ما نیستند.

هاورتز فاش کرد که اعضای تیم ملی آلمان و فلیک یک نشست مهم را در روز پنجشنبه داشتند و قبول کردند، "زمان آن رسیده که به خودمان حقیقت را بگوییم." یولیان برانت، هافبک دیگر آلمانی ها نیز در حالی که کنار هاورتز نشسته بود تایید کرد: ما تعامل خوبی داشتیم. همه ما این جلسه را در حالی ترک کردیم که احساس عزم پیدا کردن برای بردن بازی یکشنبه را داشتیم.

همچنین اولیور بیرهوف، چهره نام آشنای سالهای دور فوتبال آلمان و مدیر فنی تیم ملی فعلی این کشور نیز در مصاحبه با شبکه ARD آلمان تاکید کرد، شکست آلمان در بازی نخست جام جهانی پیامدهای گسترده ای برای فوتبال آلمان دارد. او گفت: معنای این اتفاق برای فوتبال آلمان و برای پیشرفت این فوتبال چیست؟ در نگاه عمیقتر معنی آن برای سرمایه گذاری ما برای رقابتی بودن و بازیکنان جدید در هشت یا ۱۰ سال دیگر چیست؟

هاورتز اما گفت بازی مقابل اسپانیا می‌تواند ورق را برای آلمانی‌هایی که تحت فشار هستند برگرداند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها