رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600440

بارش برف و باران در ۶ استان/ وزش باد شدید در جنوب کشور

ساعت24-سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران در شش استان، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ هشدار داد.

این وضعیت در روز سه‌شنبه ( ۱۵ آذرماه) در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب و شرق خوزستان و روز چهارشنبه (۱۶ آذرماه) در بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب کهگیلویه و بویراحمد مورد انتظار است.

براثر چنین وضعیتی احتمال مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت به زیر ساخت‌ها به‌ویژه قطعی برق در روستاهای صعب‌العبور و سردسیر، اختلال در سفرهای بین شهری، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تاخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت به صنعت کشاورزی مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این مخاطرات، پرهیز از سفرهای برون شهری، خودداری از فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاکسازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آبراه‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان را توصیه می‌کند.

این سازمان با صدور هشدار نارنجی‌رنگ دیگری از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، رگبار و رعدوبرق و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه ( ۱۵ تا ۱۷ آذرماه) در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان خبر داد.

براثر این مخاطرات احتمال اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی ، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی در دستور کار قرار گیرد.

به‌گزارش‌ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها