رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600454

علت کاهش بنزین سوپر در برخی جایگاه‌های سوخت‌/ توزیع بنزین سوپر چه زمانی عادی میشود؟

ساعت24-مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: حداکثر تا سه روز آینده تعمیرات پالایشگاه شازند به پایان می‌رسد و دوباره بنزین سوپر این پالایشگاه به تهران و چند شهر دیگر می‌رسد.

فارس نوشت:مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: حداکثر تا سه روز آینده تعمیرات پالایشگاه شازند به پایان می‌رسد و دوباره بنزین سوپر این پالایشگاه به تهران و چند شهر دیگر می‌رسد.

مجید رجبی‌ در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود بنزین سوپر در تهران و چند شهر دیگر اظهار داشت: در پالایشگاه شازند اراک، هم بنزین سوپر و هم بنزین یورو تولید می‌شود و البته بخش عمده‌ای از بنزین سوپر تهران را ما تولید می‌کنیم.

وی درباره علت کمبود بنزین سوپر در چند روز گذشته گفت: یکی از واحدهای عملیاتی بنزین سوپر در پالایشگاه شازند نیازمند تعمیرات اضطراری بود و ما مجبور شدیم این واحد را از سرویس خارج کنیم. الان چند روزی است که کار تعمیرات اضطراری این واحد آغاز شده است و ما به صورت شبانه‌روزی و بدون یک ساعت وقفه در کار در حال انجام کارهای تعمیراتی هستیم.

رجبی افزود: حداکثر تا ۳ روز آینده این تعمیرات به اتمام می‌رسد و دوباره بنزین سوپر پالایشگاه شازند به تهران و چند شهر دیگر می‌رسد. تولید بنزین سوپر پالایشگاه شازند تقریبا نیاز استان‌های تهران، مرکزی و قم را پوشش می‌دهد و روزانه بین ۱.۵ تا ۲ میلیون لیتر بنزین سوپر در این پالایشگاه تولید می‌شود.

* همه محصولات تولیدی پالایشگاه شازند با استاندارد یورو است

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: پالایشگاه شازند اراک در سال‌های گذشته پروژه‌های ارتقای کیفی خود را انجام داده است و الان همه محصولات تولیدی پالایشگاه شامل بنزین، گازوئیل و نفت سفید با استاندارد یورو ۴ و ۵ تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت خوراک پالایشگاه امام خمینی شازند ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز است و این خوراک منجر به تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو، ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل یورو، ۳ میلیون لیتر نفت سفید یورو و بیش از ۲ هزار تن LPG می‌شود.

*ویژگی ممتازی که شازند اراک را به پتروپالایشگاه تبدیل کرده است

رجبی توضیح داد: همچنین تامین سوخت موردنیاز کشتی‌ها (ATR) و تولید پروپیلن به عنوان خوراک پتروشیمی‌ها و نرمال هگزان از دیگر اقدامات پالایشگاه شازند است که آن را نسبت به همه پالایشگاه‌های ایران ممتاز کرده است.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: توجه داشته باشید که پالایشگاه شازند با پروژه‌های ارتقای کیفی هم‌اکنون به پتروپالایشگاه تبدیل شده است و علاوه بر سوخت، محصولات پتروشیمی نیز تولید می‌کند که در زنجیره بعدی صنعت پتروشیمی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین ما حدودا ۵۰۰ تن در روز گوگرد تولید می‌کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها