رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600471

مسکو: آمریکا به دنبال منحرف کردن مسیر احیای برجام است

ساعت24-یک منبع دیپلماتیک روس در واکنش به اظهارات نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت زمان آن رسیده که ایالات متحده از منحرف کردن مسیر احیای برجام دست بردارد.

به گزارش فارس، یک منبع دیپلماتیک روس به خبرگزاری ریانووستی گفته که مسکو امیدوار است واشنگتن از منحرف کردن مسیر احیای برجام دست بردارد و احیای توافق هسته‌ای ایران را به نتیجه برساند.

این منبع در واکنش به اظهارات روز گذشته (شنبه، سوم دسامبر) «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که گفته بود احیای برجام برای آمریکا اولویت ندارد، تصریح کرد: «این یک مسئله انتخابی نیست. آمریکایی‌ها باید تمامی تخلفاتی که پیش‌تر مرتکب شده را از بین ببرند».

او در این خصوص توضیح داد: «از آن سوی اقیانوس، هرازگاهی اظهاراتی شنیده می‌شود که پایبندی دولت کنونی آمریکا به وعده‌هایش برای بازگرداندن آمریکا به برجام را مورد تردید قرار می‌دهد».

وی ادامه داد: «آمریکایی‌ها قطعاً شتابزده عمل می‌کنند و به دنبال بهانه‌ای مناسب برای انحراف از مسیر بازگشت به برجام هستند اما این یک موضوع انتخابی نیست».

این دیپلمات روس با اشاره به این موارد تصریح کرد که ایالات متحده، «موظف به پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و اصلاح تمامی تخطی‌ از تعهداتش به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است».

وی افزود «قطعنامه‌ای که علیه ایران در جلسه نوامبر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شد، عنصر دیگری از تنش‌زایی واشنگتن و شرکای اروپایی این کشور است». این منبع دیپلماتیک با اشاره به این موارد تأکید کرد که ماه‌ها تلاش کارشناسان در قالب نشست وین‌ اثبات کرد که احیای برجام در تطابق با پارامترهایی که در ابتدا با آن توافق شد، امکانپذیر است.

او در پایان با اشاره به کارشکنی ایالات متحده گفت: «برای این منظور، همکاران آمریکایی ما اراده سیاسی کافی برای برداشتن گام نهایی به سوی نهایی کردن توافق در این زمینه را ندارند. ما امیدواریم که آن‌ها از گل‌آلود کردن آب دست بردارند و با یکدیگر موضوع احیای "توافق هسته‌ای" را به سرانجام برسانیم».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها