رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600475

«ناوگان‌ارواح» شدن افتخار نیست

ساعت 24 - ایرانیان در تاریخ دراز خود نشان داده اند با همه شکست های بزرگ از کشورهای دیگر وتن دادن به اربابی برخی از قوم ها دردوره هایی از تاریخ اما در درون یکپارچه نادیده خویش همواره خود را برتر دانسته و با همین نیروی سترگ راه رهایی را یافته اند. اگر نظام های سیاسی کار آمدی از سوی ایرانیان برای اداره کشور بنیاد نهاده می شد بدون چون و چرا یک قدرت بزرگ منطقه ای با اثر وجودی بیشتر برجهان  پیرامون خویش بود. ایران به رغم همه دشواری هایی که در تاریخ 300 ساله داشته است هنوز توانایی دارد یک قدرت اقتصادی وسیاسی منطقه ای شود .

نفت کش

آرایش قدرت درجهان و آرایش سیاست خارجی ایران در این دهه های تازه سپری شده اما موقعیت این سرزمین را از جایگاهی که در شان آن است دور کرد . بدترین رخدادی که در این سالها اتفاق افتاده این است که سیاستمداران یک جناح خاص باورکرده اند همین ارزش موجودایران برای دلخوشی شهروندان بسنده می کند در حالی که اینطور نیست. با توجه به اینکه امروزه اطلاعات از تاریخ سرزمینها به ویژه تاریخ ایران دردسترس همگان قراردارد شهروندان ایرانی نیک می دانند ایران روزی 14 در صد از نفت صادراتی اوپک را به خود اختصاص داده بود. در روزهایی که هنوز کشور قطر در حال تولد بود ایران به کشور ابر قدرت وقت یعنی اتحاد جماهیر سوسیالیستی سابق وروسیه امروز گاز صادرمی کرد . ایرانیان درروزهایی که هنوز چین درگیر تثبیت قدرت حزب کمونیست با انواع فریب ها و زورگویی ها بود کفش مورد نیاز ارتش کشورهای شرق اروپا را تامین می کرد. روزگاری بود که ایران سهام دهها شرکت بزرگ جهانی را خریداری می کرد و ایران تولید کننده اتومبیل های روز آمریکایی بود.
جهان صنعتنیوز نوشت :شوربختانه نظام های سیاسی حاکم بر این مرزو بوم نتوانستند ارزش و ارجمندی این سرزمین را استوارسازند و توانایی نداشتند منابع ثروت طبیعی این کشور را به درآمد تبدیل کنند ودر یک پیچ تاریخی ، دوستی ها و همکاری ها با بخش پیروز دنیا ی دوقطبی دهه 1980 را از دست دادند . غرب به ویژه آمریکا به دلایل گوناگون در نادیده انگاشتن و تکه – تکه کردن قدرت ایرانیان نقش بزرگی بازی کرده و می کند. برآیند و میوه سیاست خارجی ایران در حوزه اقتصاد این شده است که روزنامه ارگان دولت با افتخار بنویسد :" ناوگان اشباح ایران نفت ونزوئلا را صادرمی کنند" عادی سازی زندگی در تحریم و صادرات قاچاقی نفت ایران یا دراختیار قراردادن کشتی های نفت کش خود که نام بدشگون اشباح برانها گذاشته شده است برای کشوری که روزگاری بیش از سه میلیون بشکه نفت درروزهیچ سرافرازی ندارد.سرافرازی آن است که کشتی های پرشمارایرانی با سربلندی به ایران زمین در همه دریاها و اقیانوس های جهان با موتورروشن و با نام ونامداری به کشورهای نیازمند جهان نفت بفروشد. سرافرازی روزی است که ایران بتواند سهم نفت خود از صادرات اوپک را پس بگیرد. سرافرازی روزی است که ایران بتواند بازهم به روسیه گاز صادرکند نه اینکه سرمایه گذاری تاریخی انجام شده برای صادرات گاز به هند را به ثمن بخس دراختیارروسیه قراردهد. کاش این نام ناوگان اشباح از پیشانی ایران پاک می شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها