رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600489

گوشیهای اندروید در معرض بدافزار/ راهکارهایی برای رفع خطر

ساعت24-در گزارشاتی از شرکت‌های تولیدکننده موبایل مانند سامسونگ، اعلام شده که میلیون‌ها کاربر در معرض خطر بدافزارها قرار دارند.

خبر
تلفن‌های هوشمند این روزها بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما شده‌اند و برای موارد مختلفی از تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کنیم.

گوشی‌های اندرویدی حاوی اطلاعات زیادی از جمله تصاویر، کارت‌های اعتباری، پیام‌ها و سایر اسناد و داده‌های ارزشمند که اکثرا روی تلفن هوشمند ذخیره می‌شوند. اگر بدافزارها به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند می‌توانند باعث خطرات و اسیب‌های جبران‌ناپذیری شوند؛ بنابراین تشخیص بدافزار و حذف بدافزار احتمالی، امری ضروری است.

اکثر برنامه‌ها، پس از نصب سعی می‌کنند تا ظاهر خود را تغییر دهند و پنهان شوند تا کاربران از حذف نصب آن‌ها جلوگیری کنند. سپس، این برنامه‌ها، کاربران را در سرویس‌های مختلفی ثبت‌نام می‌کنند تا از این طریق، هزینه‌هایی از آن‌ها دریافت شود.

در همین راستا «لوکاش سی‌ویرسکی»، یکی از کارمندان گوگل و متخصص مهندسی معکوس بدافزارها، اعلام کرده است که گواهی چندین شرکت بزرگ در دنیای اندروید فاش شده و به دنبال آن این گواهی‌ها حالا می‌توانند به هکرها اجازه دهند تا بدافزارهای خود را به‌راحتی به دستگاه‌های کاربران منتقل کنند.

به عبارت دیگر، هکرها حالا می‌توانند بدافزارهای خود را به‌شکل اپلیکیشنی شبیه اپ پیامک‌های سامسونگ دربیاورند. این بدافزار با کلید سامسونگ امضا می‌شود و بعد به‌صورت یک آپدیت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. سپس از تمام موانع امنیتی دستگاه شما عبور می‌کند و با نصب روی سیستم، به کلیه اطلاعات دستگاه دسترسی پیدا می‌کند.

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرده که از همان سال ۲۰۱۶ از این مشکل باخبر شده و بروزرسانی‌هایی را برای حل آن منتشر کرده است. این شرکت همچنین ادعا کرده که تاکنون هیچ مشکلی را مبنی بر سوءاستفاده از این مسئله مشاهده نکرده است.

راهکارهای حذف بدافزار از گوشی اندروید

ـ برنامه‌های امنیتی مناسب نصب کنید.

- سیستم عامل و نرم‌افزارهای گوشی خود را بروزرسانی کنید.

- از کلیک کردن روی لینک‌های ناآشنا در ایمیل‌ها و سایت‌های مختلف اجتناب کنید.

- از پسوردهای قوی استفاده کنید و یا از برنامه‌ی مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

- از اتصالات وای‌فای ناامن دوری کنید.

- اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را تنها از منبع و استورهای مطمئن دانلود کنید.

با توجه به اینکه برنامه‌های مخرب و بدافزار بسیار زیادی در چند وقت گذشته کشف شده و این دسته از برنامه‌ها اکثرا قابل تشخیص نیستند، دانلود انحصاری از منابع شناخته‌شده دیگر تنها توصیه محسوب نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها