رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600500

جلالی: ولز را با فوتبال ایرانی بردیم، نه کیروشی/ مقابل آمریکا محتاط بودیم

ساعت24-کارشناس فوتبال ایران در تحلیل بازی‌های تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ می‌گوید ایران در دیدار برابر آمریکا دچار تحلیل بدنی شده بود.

مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مصاف برابر انگلیس اظهار کرد: تیم قبل از سفر شرایط عادی نداشت و موضوعاتی رخ داده بود که تیم به شدت تحت فشار بود. این موضوع ذهن بازیکنان رو تحت تاثیر قرار داده بود. بازیکنان نه آرامش و نه تمرکز داشتند. این فضای ذهنی بازیکنان ما که ناشی از شرایط داخلی بود. روی بازی اول تاثیر زیادی گذاشته بود. در بازی اول از نظر ذهنی و روانی آماده یک مسابقه برزگ در جام‌جهانی نبودیم.

وی افزود: از طرف دیگرف ترکیب تیم ملی در بازی برابر انگلیس ما را شگفت‌زده کرد. من تعجب کردم چرا کی‌روش ترجیح داد با آن ترکیب و آن سیستم بازی کرد. آقای کی‌روش سال‌ها در فوتبال ایران کار کرده و ما مدل فوتبال او را می‌شناسیم و طبیعی بود در بازی اول شیوه کی‌روش را بازی کنیم. از طرف دیگر آسیب‌ دیدن بیرانوند هم تاثیر گذاشت تا در نیمه اول سه گل بخوریم و کار از دست ما خارج شود. وقتی در یک میدان بزرگ این‌گونه سه گل می‌خورید، تیم را از نظر ذهنی هم تحقیر می‌شود. در نیمه دوم وقتی تیم از نظر ترکیب ترمیم شد، دو گل زدیم اما باز هم سه گل خوردیم و نتیجه ناراحت‌ کننده‌ای به دست آمد.

جلالی اضافه کرد: اطمینان داشته باشید اگر تیم ما در یک شرایط عادی راهی قطر می‌شد، با همان ترکیب با همان شیوه بازی، برابر انگلیس آن‌طور نمی‌باختیم.

او در ادامه درباره پیروزی ایران برابر ولز هم گفت: بعد از شکست برابر انگلیس فکر می‌کردم دیگر به این تیم امیدی نیست. وقتی نتیجه‌ای تحقیرآمیزی به دست می‌آورید، آن حس به این زودی‌ از تیم خارج نمی‌شود. مربی باید خیلی هنرمند باشد بتواند تاثیرات آن شکست را از تیم دور کند. در این زمینه بیشتر سهم برای کی‌روش بود. او طی ۴ روز فاصله بازی انگلیس برابر ولز، توانست تیم را از نظر ذهنی و روحی به بازی‌ها برگرداند. گاهی شرایط سخت است و تیم باید به سرعت برگردد. بعد از بازی برابر انگلیس وقتی تیم درون زمین دور یکدیگر جمع شدند، بازگشت به جام از همانجا شروع شد.

وی ادامه داد: کی‌روش تمام وقتش را گذاشته بود تیم را از نظر روحی و روانی به جام برگرداند و موضوعات فنی را به بازیکنان سپرده بود. چون در دیدار برابر ولز ما فوتبال ایرانی با بازی کردیم و فوتبال کی‌روش بازی نکردیم. در دیدار برابر ولز از دقیقه یک تا دقیقه ۱۰۰ تیمی تمام تهاجمی بودیم و با جسارت بازی کردیم. این نوع بازی شاخصه‌های فوتبال ما است نه اینکه کی‌روش این‌طور بازی کرده باشد. بنابراین کاری که برای بازی با ولز شد این بود که تیم را از نظر ذهنی به جام‌جهانی برگرداند و این کار بزرگی بود.

جلالی در ادامه به شکست ایران برابر آمریکا اشاره کرد و گفت: وقتی در تورنمنتی مثل جام‌جهانی قرار است طی ۱۱ روز سه بازی انجام بدهید، باید تیم را بعد از هر بازی برای بازی بعدی بازسازی کنید. این با ریکاوری متفاوت است، منظورم این است که تیم را بازسازی کنید. تمام تیم‌های بزرگ دنیا در این زمینه هم از عمل تمرین و هم تکنولوژی بازسازی کمک می‌گیرند. اینکه تیم ملی آیا تکنولوژی لازم را در اختیار داشته است یا نه را ما نمی‌دانیم اما آن چیزی که دیدم این بود که تیم از نظر قوای بدنی در دیدار برابر آمریکا تحلیل رفته بود.

وی افزود: تیم انرژی که در بازی برابر ولز از دست داده بود نتوانسته بود بازسازی کند. علی‌رغم اینکه بازیکنان ما تلاش زیادی کردند اما نتوانستند. به غیر از مسائل بدنی، در بازی برابر آمریکا محتاط بودیم و در جریان بازی آمریکا نسبت به ما برتری نداشت و ما هم نسبت به آن‌ها برتری نداشتیم. آنها از فرصت خود استفاده کردند و ما یک جام‌جهانی را از دست دادیم آن هم در شرایطی که بیشتر از هر زمان دیگری شانس صعود داشتیم و از طرف دیگر هم شایسه صعود بودیم.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها