رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600501

اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره برجام در کنفرانس «جی استریت»

ساعت24-وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس «جی استریت» به اظهارنظر درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و ادعاهای گذشته را تکرار کرد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس «جی استریت» به اظهارنظر درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و گفت «تا قبل از خروج ترامپ از برجام، برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب بود و زمان گریز هسته‌ای ایران به یک سال رسیده بود».

وی افزود: بعد از فشار حداکثری دولت ترامپ، ایران اجرای تعهداتش را متوقف کرد و فعالیت‌های غنی‌سازی خود را تسریع و تشدید کرد و اکنون زمان گریز آن‌ها به چندین هفته رسیده است.

بلینکن در ادامه سخنرانی خود مدعی شد «از زمان خروج دولت قبل از برجام، اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران افزایش یافته است و این خطری برای ما و شرکای ما در منطقه است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با انداختن توپ در زمین ایران ادعا کرد: از زمانی که بایدن زمام امور را در دست گرفته ما در یک فرایند دیپلماتیک معنادار شرکت کردیم اما ایران نشان داده که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند به گام‌هایی که باید بردارد متعهد بماند.

بلینکن همچنین مدعی شد: ما همچنان فکر می‌کنیم که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است اما اگر حکومت ایران این مسیر را رد کند باید بدانند که همه گزینه‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای روی میز است.

این ادعاها با هدف فشار بر ایران در حالی است که تهران بارها اعلام کرده برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم همین موضوع را تایید می‌کند.

پایان پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها