رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600527

شبکه تلویزیونی: نتانیاهو به دنبال دور کردن چهره‌های افراطی از تصمیم‌گیریهای مهم است

ساعت24-نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی با هدف دور کردن چهره‌های افراطی از کابینه آتی، تصمیم دارد یک "آشپزخانه امنیتی کوچک" به جای کابینه امنیتی ایجاد کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی در سایت خود فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف این رژیم قصد دارد به جای کابینه امنیتی (کوچک) یک "آشپزخانه امنیتی کوچک" تشکیل دهد.

این شبکه عبری زبان اعلام کرد، نتانیاهو قصد دارد با ایجاد یک "آشپزخانه امنیتی کوچک"، کابینه امنیتی (کوچک) اسرائیل را دور بزند تا دو عضو افراطی کنست (پارلمان این رژیم) یعنی ایتامار بن گویر، رهبر حزب افراطی "قدرت یهود" و بتسلئیل اسموتریچ، رئیس حزب افراطی صهیونیسم دینی در آن عضو نباشند و در نشست‌های مهم این به اصطلاح آشپزخانه حضور نداشته باشند.

تلویزیون اسرائیل در سایت خود گزارش داد: نتانیاهو قصد دارد این آشپزخانه را تنها با سه عضو به ریاست خودش و همراه با ژنرال یوآف گالانت، وزیر جنگ منصوب شده و اریه درعی، وزیر امور داخلی منصوب شده تشکیل دهد.

این شبکه عبری زبان در ادامه حضور گالانت و درعی در این "آشپزخانه امنیتی" را به این دلیل دانست که این دو چهره در مقایسه با دو چهره افراطی بن گویر و اسموتریچ، از تجربه بیشتر و اعتدال نسبی برخوردار هستند.

همچنین شیکه هفت تلویزیون اسرائیل فاش کرد، نتانیاهو قصد ندارد جلسات "آشپزخانه امنیتی کوچک" را به صورت مرتب برگزار کند و می‌خواهد بن گویر و اسموتریچ را از تصمیمات مهم و استراتژیک دور نگه دارد.

ساختار و بافت کابینه آتی رژیم صهیونیستی موجب نگرانی طرف‌هایی در داخل این رژیم و طرف‌های خارجی شده است، این کابینه شامل احزاب به شدت راست‌گرا از جمله صهیونیسم دینی به ریاست اسموتریچ و "قدرت یهود" به ریاست بن گویر خواهد بود و بن گویر که یک چهره افراطی است، در پست جدید وزیر "امنیت ملی" با اختیارات گسترده از جمله کنترل نیروهای گارد مرزی کرانه باختری اشغالی قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها