رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600530

کنعانی: ایران تحت فشار و تهدید نه حاضر به مذاکره است نه امتیاز

ساعت24-سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مقامات آمریکایی می دانند ایران تحت فشار و تهدید نه حاضر به مذاکره است نه امتیاز.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۴ آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی به عملکرد سوء دولت آمریکا در برجام اشاره کرد و گفت: باید مسئول و پاسخگوی اقدامات خود باشد. مقامات آمریکایی می دانند ایران تحت فشار و تهدید نه حاضر به مذاکره است نه امتیاز. مذاکره و توافق منطق خودش را دارد. موضع ایران در ارتباط با مذاکرات برجام کاملا روشن است. ایران متعهد به برجام بود و به تعهداتش عمل کرد و دولت خاطی و ناقض برجام، دولت آمریکاست و کشورهای اروپایی عضو برجام به تعهداتشان عمل نکردند و نتوانستند خروج آمریکا از برجام را جبران کنند. ایران به دنبال به سرانجام رساندن برجام است. نیاز به برجام نیاز یکجانبه ایران نیست و ایران از موضع ضعف مذاکره نمی کند. نیاز آمریکا و غرب به برجام کمتر از ایران نیست و نباید منتی روی ایران بگذارند. توافق در دسترس است و طرف ها می توانند در کوتاه ترین مدت مذاکرات را جمع بندی کنند و به نتیجه برسند. توصیه ما مشخصا به شرکای اروپایی برجام این است که خودشان را تسلیم آمریکا نکنند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی گفت که فلسطینی ها و ملت مظلوم فلسطین به درستی معتقد هستند که روند عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان ملت فلسطین است. موضع ملت های منطقه نیز روشن است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها