رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600533

نهاده هست، ولی نقدینگی نیست!

ساعت 24 - رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران ضمن اشاره به اینکه تاکنون دامی صادر نشده است، گفت: مشکلی در تامین نهاده دامی نداریم. در حقیقت نهاده به میزان کافی وجود دارد ولی نقدینگی نیست و چون صادراتی نیست دامداران تحت فشار قرار گرفته‌اند.

dir="RTL" style="text-align:right">احمد مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت صادرات دام سنگین گفت:به دلیل اینکه عوارض صادراتی دام سنگین کیلویی ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان عملا صادرات صرفه اقتصادی ندارد و تاکنون نیز حتی یک راس دام صادر نشده است.وی ادامه داد: این عوارض در بودجه سنواتی و در مجلس دیده شده و حذف آن باید در مجلس صورت بگیرد. بنابراین تصور نمی کنیم که امسال بتوان این عوارض را حذف کرد.رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه قیمت هرکیلو دام سنگین ۸۲ تا ۸۵ هزارتومان است، گفت: در تامین نقدینگی مشکلات بسیاری داریم. زیرا وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی قطع شد قیمت نهاده‌ها نیز ۶ برابر شد.

به گفته وی قرار بود دولت در راستای حمایت از دامداران و تقویت نقدینگی آنها ۲۰ هزار میلیارد تومان را تامین کند که از این عدد تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان تامین شده است.وی در پایان گفت: مشکلی در تامین نهاده دامی نداریم. در حقیقت نهاده به میزان کافی وجود دارد ولی نقدینگی نیست و چون صادراتی نیست دامداران تحت فشار قرار گرفته‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها