رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600538

پوتین از پل کریمه بازدید کرد

ساعت24-رئیس‌جمهور روسیه برای نخستین باز از زمان بمب‌گذاری ماه اکتبر در پل کریمه از این پل راهبردی بازدید و با خودرو طول این پل را رانندگی کرد.

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین»، روز دوشنبه از پل کریمه که شبه‌جزیره کریمه را به خاک روسیه متصل می‌کند، بازدید کرد.

به نوشته نشریه «ایندیپندنت»، «مارات خوسنولین»، معاون نخست وزیر روسیه نیز پوتین را حین رانندگی با یک خودروی مرسدس بنز روی پل کرچ که تصاویر آن از تلویزیون روسیه پخش شد همراهی کرد.

این بازدید در روزی صورت گرفت که اوکراین اعلام کرد به دنبال وقوع دور جدیدی از حملات موشکی روسیه برق مناطق وسیعی از این کشور قطع شد.

در تصاویری که از این بازدید رئیس جمهور روسیه از پل کرچ منتشر شد، او با کارگران پروژه تعمیر این پل و همچنین یک مقام مسئول این پروژه درباره تعمیرات صورت گرفته،‌ صحبت کرد.

رئیس جمهور روسیه در حین این رانندگی گفت: «ما در حال رانندگی در سمت راست پل هستیم. سمت چپ این پل آن طور که من فهمیدم در دست تعمیر است اما به هر صورت باید تعمیرش کامل شود. هنوز کمی خرابی دارد و ما باید آن را به وضعیت ایده‌آل برسانیم.»

پوتین در بخش‌هایی از این پل که بزرگترین پل در اروپا محسوب می‌شود پیاده روی کرد و از قسمتهایی که هنوز آثار سوختگی ناشی از آن بمبگذاری روی آنها مشهود بود بازدید کرد.

حدود دو ماه پیش در روز هشتم اکتبر (16 مهر) مصادف با هفتادمین سالگرد تولد پوتین یک کامیون بمب‌گذاری شده روی پل کرچ منفجر و سبب احتراق مخازن سوخت متعلق به یک قطار واقع در بخش ریلی این پل شد. این انفجار بخشی از قسمت خودرویی این پل را تخریب و رفت و آمد خودروها روی یکی از دو لاین خودرویی پل را متوقف کرد.

مسکو عوامل اطلاعاتی ارتش اوکراین را مسئول این حمله دانست و در پاسخ به آن دست به موجی از حملات به تاسیسات انرژی و برخی زیرساختهای مهم در اوکراین زد.

روسیه در طول جنگ با اوکراین از این پل برای انتقال تجهیزات نظامی ارتش خود استفاده می‌کرد. ساخت این پل در سال ۲۰۱۴ آغاز و در سال ۲۰۱۸ توسط پوتین افتتاح شد. شبه جزیره کریمه در سال 2014 به خاک روسیه ملحق شد.

موج جدید حملات موشکی روسیه به اوکراین در همان روزی رخ داد که قرار بود قطعی‌های اضطراری برق در این کشور با اعلام ترمیم آسیب‌های قبلی پایان یابد. با بروز موج سرما و دمای زیر صفر، این حملات حالا اوکراین را به شرایط تاریکی انجمادآور گرفتار کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها