رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600545

مشاور امنیت ملی بایدن، رئیس‌جمهور منتخب برزیل را به واشنگتن دعوت کرد

ساعت24-کاخ سفید اعلام کرد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان سفر خود به برزیل، از لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور منتخب این کشور برای بازدید از واشنگتن دعوت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن روز دوشنبه برای دیدار با نمایندگان ارشد دولت برزیل و اعضای دولت آینده به برازیلیا، برزیل سفر کرد.

در این دیدار، سالیوان از طرف رئیس جمهور [جو] بایدن، از رئیس جمهور منتخب لولا دا سیلوا برای بازدید از واشنگتن دعوت کرد. در این بیانیه به تاریخ دقیق اشاره نشده است.

در این بیانیه آمده است که سالیوان پیروزی لولا را در انتخابات تبریک گفت و در مورد اهمیت باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی بین ایالات متحده و برزیل در دوران انتقال قدرت صحبت کرد.

این بیانیه افزود: سالیوان و لولا همچنین درباره چگونگی همکاری ایالات متحده و برزیل برای مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی و مهاجرت منطقه‌ای بحث کردند.

جیک سالیوان تقریباً دو ساعت با لولا در مورد تقویت دموکراسی در قاره آمریکا، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و رسیدگی به وضعیت هائیتی و ونزوئلا گفتگو کرد.

لولا از این دعوت در شبکه های اجتماعی استقبال کرد. وی در توئیتی نوشت: «از گفتگو با رئیس جمهور بایدن و تعمیق روابط بین کشورهایمان هیجان زده هستم.

لولا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در 30 اکتبر پیروز شد. او پیش از این دو دوره از سال 2003 تا 2010 خدمت کرده و سپس به اتهام فساد با پیگرد کیفری مواجه شد. او در سال 2018 اجرای حکم 12 ساله خود را آغاز کرد، اما دادگاه عالی برزیل بعداً این پرونده را باطل کرد و لولا در سال 2019 از زندان آزاد شد. دوره ریاست او از اول ژانویه 2023 آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها