رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600546

بولتون میخواهد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود

ساعت24-مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفت، اگر نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه در ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ جلوی ترامپ را نگیرند، در این دوره از انتخابات شرکت خواهد کرد تا رئیس‌جمهور سابق آمریکا را از بازگشت به کاخ سفید منع کند.

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در یکی از برنامه‌های تلویزیون ان‌بی‌سی اظهار کرد: اگر سایر نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه در ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق را از بازگشت مجدد به کاخ سفید و عرصه قدرت منع نکنند، من شخصا به چالش کشیدن او را در نظر خواهم گرفت.

وی افزود: ما چندین نامزد احتمالی داریم که به دنبال شرکت در ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ هستند. فکر می‌کنم هر کدام از آن‌ها قبل از اینکه نامزدی خود را رسما اعلام کنند، باید بگویند که "دونالد ترامپ آدم اشتباهی بود. ما او را رد می‌کنیم. او متعلق به حزب جمهوری‌خواه نیست."

جان بولتون در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: و صادقانه می‌گویم، اگر آن‌ نامزدهای احتمالی چنین کاری نکنند، این تنها چیزی است که من را به سمت رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ سوق می‌دهد. برای مردم این کشور باید روشن شود که دونالد ترامپ نامزد قابل‌قبولی برای جمهوری‌خواهان نیست.

وی ضمن انتقاد از اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر "خاتمه دادن به قانون اساسی آمریکا"، گفت: من می‌خواهم تمامی نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه رسما مانع ترامپ از باگشت به کاخ سفید شوند چون اگر چنین کاری نکنند، خودم به طور جدی چنین اقدامی را انجام خواهم داد.

بولتون در پایان خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم ۹۵ درصد از رای‌دهندگانی که یک نامزد جمهوری‌خواه را انتخاب خواهند کرد، مخالف این قضیه باشند که ترامپ مهمتر از قانون اساسی آمریکا است. من می‌ترسم که برخی در این مسیر با ترامپ همراه شوند. فکر می‌کنم که اکثر مقامات منتخب جمهوری‌خواه در واشنگتن با ترامپ مخالف باشند اما از طرفی تهدید می‌شوند.

دونالد ترامپ روز شنبه در شبکه اجتماعی تروث سوشال خود نوشت: «آیا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را پس می‌زنید و پیروز برحق این دور از انتخابات را اعلام می‌کنید یا انتخابات جدیدی دارید؟ این تقلب بزرگ امکان خاتمه‌دادن به تمامی قوانین و مقررات و حتی بندهای قانون اساسی را فراهم می‌کند. همچنین، "بیگ تک" – یکی از غول‌های شرکت فناوری – همکاری نزدیکی با دموکرات‌ها دارد. بنیانگذاران بزرگ ما نمی‌خواستند و نمی‌خواهند انتخابات غلط و جعلی را بپذیرند!»

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها