رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600555

حقایقی از زندگی ستارگان جام جهانی که کودکی سختی داشتند + تصاویر

ساعت24-ستاره‌هایی که این روزها در جام‌جهانی قطر می‌درخشند، در دوران کودکی هرگز تصور نمی‌کردند از میان آن همه رنج و فقر به اینجا برسند.

خبر
div class="row baznashr-body">

شاید بسیاری از بینندگان از این موضوع غافل هستند که ستارگانی که در جام جهانی قطر درخشیدند، و ممکن است لقب آقای گل رقابت‌ها را بگیرند، خودشان هرگز تصور نمی‌کردند که به اینجا برسند و وقتی زندگی آنها را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که در گذشته در فقر طاقت فرسا به سر می‌بردند. اما در حال حاضر به لطف تلاش و پشتکار مداوم برای رسیدن به موفقیت، از وضعیت خود لذت می‌برند.

رحیم استرلینگ از نظافت دستشویی‌ها تا ستاره شدن

رحیم استرلینگ یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های انگلستان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. او وقتی هشت ساله بود که پدرش را از دست داد. استرلینگ یتیم در کینگستون جامائیکا زندگی می‌کرد و آینده او کاملاً مبهم بود. او با مادر بزرگش زندگی می‌کرد و فقدان پدر برای وی بسیار سخت بود. در پنج سالگی به همراه مادرش به لندن رفت و آنجا با مشقت زندگی بیشتر آشنا شد. مادرش در کنار ادامه تحصیل، در یک شغل پاره وقت، دستشویی‌های هتل‌ها را پاک می‌کرد و رحیم نیز در این امر به آن کمک می‌کرد. این زندگی سخت، استرلینگ را بر آن داشت تا به صورت جدی به کاری که در آن مهارت داشت، بپردازد و آن فوتبال بود. او در تمرین‌ها و تست‌های ورزشی زود خود را به عنوان استعداد برتر معرفی کرد و توسط باشگاه‌های انگلیسی جذب شد تا به اینجا برسد.

ساکا

ساکا بازیکن شماره ۱۷ تیم ملی فوتبال انگلیس

بویاکو ساکا و مهاجرت به انگلیس به سبب فقر

ستاره انگلیسی بویاکو ساکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نگاه‌ها را به خود جلب کرد. زندگی ساکا که در کودکی با فقر و در جوانی با تبعیض نژادی همراه بود، اصلاً ساده نبود. وی در سال ۲۰۰۱ از پدر و مادر نیجیریه ای که به انگلیس مهاجرت کرده اند، به دنیا آمد. با وجود مشکلات مادی و اجتماعی، پدر و مادرش تصمیم می‌گیرند که ساکا در رسیدن به هدفش که فوتبالیست شدن است، کمک کنند. او در همان دوران کودکی درخشان ظاهر شد و در هفت سالگی به باشگاه آرسنال پیوست. در فینال یورو ۲۰۲۰، ساکا به شکلی عجیب مورد هجوم نژادپرستان انگلیسی قرار گرفت، به طوری که تا همین امروز تحت تأثیر آن شعارات و هجمات نژادپرستی قرار دارد. ساکا که در کودکی فقر و تنگدستی را تجربه کرده بود، در کارهای خیریه زیادی شرکت می‌کند.

بویو ساکا انگلیس

بویاکو ساکا یکی از جوانان آینده دار انگلیس

امباپه؛ ترکیبی از فقر و گریه

کیلیان امباپه، ستاره فعلی تیم ملی فرانسه و بهترین گلزن فعلی جام جهانی ۲۰۲۲، هرگز تصور نمی‌کرد که این افتخار را کسب کند، زیرا کودکی سختی را در محله فقیرنشین بوندی پاریس سپری کرد. او از پدر کامرونی به نام ویلفرد، و مادر الجزایری به نام فائزه به دنیا آمد اما شرایط سخت زندگی مانع از رسیدن وی به شکوه فوتبال نشد. شاید نزدیکی محل زندگی وی به ورزشگاه استاد دو فرانس یا عشق به کریستیانو رونالدو که او را الگوی خود قرار داده بود، باعث شد امپاپه فوتبالیست بزرگی شود.

مسیر کیلیان راحت نبود و در ابتدا رنج زیادی کشید. پدرش می‌گوید: «در شروع حضورش با موناکو به عنوان بازیکن اصلی محسوب نمی‌شد و کیلیان هر روز به خاطر این موضوع گریه می کرد». شاید فقر و گریه به ساخت او کمک کرده است، به خصوص برای بازیکنی که همه از او انتظار دارند یکی از اسطوره‌های فوتبال باشد.

امباپه

کیلیان امباپه ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه

والنسیا مهاجم اکوادور: از فروش شیر تا اولین گلزن جام جهانی ۲۰۲۲

مهاجم ملی پوش اکوادوری، پس از موفقیتش در زدن دو گل برای کشورش در افتتاحیه جام جهانی قطر، گل سوم را مقابل هلند نیز به ثمر رساند. والنسیا ۳۳ ساله مسن‌ترین بازیکنی شد که اولین گل جام جهانی را به ثمر رساند.

پیش از دستیابی به این موفقیت، داستان زندگی او پر از رنج بود. او در زاغه های سن لوریزو اکوادور در جست و جوی زندگی، مانند سایر کودکان آرزوی ثروتمند شدن در فوتبال را در سر می‌پروراند، اما پدرش نمی‌توانست برای او توپ بخرد. بنابراین از یک تکه پارچه برای او یک توپ درست کرد و با این وجود، فقر مانع از شکوفایی استعداد فوتبالش نشد.

او به تیم نوجوانان زیر ۲۰ سال کارائیب پیوست و از اینجا سفر خود را به سوی افتخار و نوشتن تاریخ آغاز کرد. او در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر درخشان ظاهر شد و گلزن ترین بازیکن اکوادور شد.

مسی
لیونل مسی ستاره و کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین

مسی پول برای خرید دارو نداشت

لیونل مسی اسطوره‌ای جاودانه در دنیای فوتبال باقی خواهد ماند، اما موفقیت او هرگز رنج‌های دوران کودکی وی را پنهان نمی‌کند. او در کودکی با فقر و بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد. وقتی هشت ساله بود، به باشگاه نیوولز اولد بویز پیوست، اما یکی از پزشکان این باشگاه متوجه شد که لیونل از کمبود هورمون رشد رنج می‌برد که باعث شده او از بقیه بچه‌ها کوچک‌تر به نظر برسد. در نتیجه این امر، پدر و مادرش تصمیم گرفتند پسرشان را با تزریق هر شب هورمون رشد تحت یک درمان قرار دهند، اما بعد متوجه شدند که این درمان بسیار گران است و نمی‌توانند برای ادامه آن پول تأمین کنند.

قیمت یک آمپول هورمونی ۱۵۰۰ دلار آمریکا بود، به همین دلیل باشگاه‌های آرژانتینی او را رها کردند و از پرداخت این مبلغ به پسر جوانی در ابتدای سرنوشت فوتبالش بود، خودداری کردند. اما بعداً فرصتی پیش آمد تا او را به آکادمی «لاماسیا» بارسلونا معرفی کنند. سپس او به اسپانیا سفر کرد و از اینجا تاریخ یکی از مهمترین و بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آغاز شد.

کریستیانو رونالدو؛ به علت فقر نزدیک بود بمیرد

کریستیانو رونالدو، رکورد جدیدی را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در استادیوم ۹۷۴ به ثبت رساند و «اولین بازیکن تاریخ شد که در ۵ دوره متوالی جام جهانی گلزنی می‌کند».

تاریخچه‌ای که رونالدو در دنیای فوتبال نوشت در تاریخ این بازی سحر انگیز ماندگار خواهد ماند. زیرا او یکی از اسطوره‌های تاریخ فوتبال است، اما داستان موفقیت او نیز بدون رنج، فقر و محرومیت نبود.

رونالدو در سال ۱۹۸۵ در شهر فونچال در جزیره مادیرا پرتغال از مادری آشپز و پدری کشاورز متولد شد، او کوچک‌ترین فرزند خانواده بود. خانواده رونالدو از فقر رنج می‌بردند به طوری که مادرش می‌خواست او را سقط کند و در آن زمان به دکتر گفت که در فرانسه به عنوان خدمتکار مشغول به کار است تا پولی به دست بیاورد و او قادر نیست بارداری را کامل کند و این کودک را به دنیا بیاورد.

رونالدو
رونالدو جام جهانی کم فروغی را پشت سر گذاشت

استعداد فوتبالی کریستیانو علیرغم فقر فوق العاده بود و پدرش با وجود شرایط سخت به او کمک کرد به همین دلیل در سن ۷ سالگی به تیم آندورینیا پرتغال پیوست و با وجود سختی‌ها فوتبالش را آغاز کرد و خودش آن دوران را به یاد می‌آورد و می‌گوید: «۱۲ ساله بودم و زندگیم خیلی سخت بود چون پول نداشتم، هر وقت احساس گرسنگی می‌کردم به یک همبرگر فروش معروف که نزدیک ما بود، می‌رفتم و پسماند همبرگرها را می خوردم».

رونالدو می‌گوید: والدینم دلیل فقیر به دنیا آمدن من نبودند، اما مطمئناً دلیلی خواهند بود که من ثروتمند بمیرم.

منبع: مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها