رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600571

چرا داور ایرانی در یک هشتم نهایی سوت نزد؟

ساعت24- خیلی‌ها اینطور قضاوت کرده اند که علیرضا فغانی در بازی پرتغال – اروگوئه به اشتباه برای تیم پرتغال پنالتی اعلام کرد و به همین خاطر شانس قضاوت در ادامه بازی‌های جام جهانی را از دست داده است!

حتی یک خبرنگار اهل بولیوی مدعی شد که داور ایرانی بازی اروگوئه با پرتغال و داور آلمانی بازی پرتغال با غنا از دوحه اخراج شده اند. این در حالی است که علیرضا فغانی دوحه را ترک نکرده است.

اما چرا علیرضا فغانی هیچ یک از بازی های یک هشتم نهایی را سوت نزد؟

قانونی وجود ندارد هر داوری که در مرحله یک هشتم نهایی سوت نزند، پس از قضاوت در ادامه بازی ها باز می‌ماند. شاید یک داور در مرحله یک هشتم نهایی بد سوت بزند و طبیعتا در چنین شرایطی شانس قضاوت در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی و نهایی و رده بندی نخواهد داشت.

بنابراین سوت نزدن علیرضا فغانی در مرحله یک هشتم نهایی به این معنی نیست که علیرضا فغانی از لیست داوران فیفا خط خورده است.

شاید هم فیفا به علیرضا فغانی فرصت داده تا انتقادات عوامل اروگوئه را پشت سر بگذارد تا از نظر ذهنی برای بازی جدید آماده شود.

اروگوئه بعد از حذف از مرحله گروهی همه انتقادات خود را به سمت داور ایرانی برد و هجمه زیادی را به سوی او برد و حتی مصاحبه کولینا را هم ملاک قضاوت قرار داد در حالی که بعید است رئیس کمیته داوران فیفا در جریان بازی های جام جهانی در مورد عملکرد داوران حرف بزند.

از همه مهمتر علیرضا فغانی در بازی اروگوئه و پرتغال آگاهانه تصمیم گرفت و داوران اتفاق ویدئو هم تصمیم او را تایید کردند و بدون شک همه این داوران برای اتخاذ این تصمیم یک دلیل فنی داشتند.

اما جای نگرانی نیست.

در پست آخر علیرضا فغانی به این نوشته بر می‌خوریم.

همیشه آخرش خوب است.

اگر هنوز خوب نیست.

یعنی هنوز آخرش نرسیده.

پس ادامه بده...

علیرضا فغانی ادامه می‌دهد. او منتظر یک بازی حساس و بزرگ دیگر است. یک بازی از مرحله یک چهارم نهایی که می‌تواند او را به بازی نهایی ببرد. و این یعنی یک حسن ختام فراموش نشدنی و بزرگ برای داور ایرانی. هر چند او شایستگی خود را به عنوان یک داور بزرگ به همه جهان ثابت کرده است. او بازی‌های مهم را سوت زده است. از بازی رده بندی جام جهانی، فینال جام جهانی باشگاه‌ها و ...

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها