رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600580

جلیلی: آنان فرق صندوق رای با جعبه خرما را نمیدانند / دولت با یک بال به هدف نخواهد رسید

ساعت24-ایرنا نوشت: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: اینکه کسی شکلاتی را تعارف کند و بعد تحت فشار قرار دهند که معذرت بخواهد، آیا این مفهوم آزادی است؟

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مسئول و دانشجو باید حرف حق را بیان کند، گفت: در دفاع از حق، کسی نباید دچار لکنت زبان شود.

سعید جلیلی عصر روز دوشنبه در آیین بزرگداشت مقام دانشجو و جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه اظهار داشت: خواهش من به دانشجو این است که اگر مطلبی را حق می داند با افتخار دفاع کند ضمن اینکه هر کس هم اگر مسئولیتی دارد باید اینگونه باشد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تاریخ حرکت دانشجویی در کشور از سال ۱۳۳۲ اظهار داشت: دانشجویان در حرکت های دانشجویی خود سکوت ماه های پس از کودتا را شکستند و آن حرکت را در برابر نیکسون ایجاد کردند که منشا حرکت، ارزشمند بود.

جلیلی با اشاره به ادامه حرکت های دانشجویی و اتفاقات سال ۵۷ بیان داشت: دانشجویان در برابر تعرض هایی که به ارزش های یک ملت می شد ایستادند و این حرکت ها در سال ۵۷ در چند مفهوم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تجلی دادند.

وی با بیان اینکه دانشجویان نشان دادند که دانشگاه در برابر وقایع منفعل نیست، اضافه کرد: حرکت های دانشجویی در بزنگاه هایی توانست آثارمثبتی که از آنان انتظارست بروز دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: انتظار از دانشگاه در این شرایط، این است که بیشتر بتواند برای جامعه مختصات نقطه ای را که هستیم به خوبی مشاهده و تبیین کند.

جلیلی با بیان اینکه حافظه تاریخی باید به خوبی حرکت دانشجویی را حفظ کند، خاطر نشان کرد: اگر جامعه حافظه تاریخی خود را از دست دهد به همان نسبت هزینه های آن بیشتر می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شکست فشار حداکثری دشمن به رغم بهره گیری از تمام توانش گفت: سال گذشته در این ایام خود آنان (مقامات رسمی دولت ایالات آمریکا) به این موضوع را بیان کردند.

وی اظهار داشت: دشمنان جنگ را بر کشوری در سخت ترین و طولانی ترین مدت "هشت سال" تحمیل کردند، کردستان عزیز ما در سردشت بمباران شیمیایی می شود اما اکنون از یک موضوع ابراز نگرانی می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن از تمام گزینه های روی میز استفاده کرده و گزینه ای برای او نمانده است، افزود: اینکه امروز از استرالیا در شرق دنیا تا کانادا در قلب دنیا با نخست وزیر کانادا علیه ایران تظاهرات می کنند، این سوال را در ذهن ایجاد می کند که چه شده موضوع ایران برای آنان مهم شده است؟

وی اظهار داشت: مکرون به جایی رسیده که با فلان دلقک ملاقات می کند تا علیه ایران فشار وارد کند، رییس جمهور آمریکا رسما صحبت می کند، چه شده‌است؟ دانشگاه باید این موارد را دقیق بررسی کند، اینکه علت این حرکت ها چیست، آیا واقعا نگران حال ما شدند؟

جلیلی در ادامه با اشاره به شعار "زن، زندگی و آزادی" خاطر نشان کرد: کسی که ۴۰ سال علیه ملت ایران جنگ و ترور را دنبال کرده، می تواند طرفدار آزادی باشد؟ یا کسانی که رفتارهای آنان با زنان آنقدر غلط بوده که در کتاب امپراطوری توهم به آن اشاره شده، می توانند امروز مدعی کرامت، حقوق و منافع زنان باشد؟

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: اینکه کسی شکلاتی را تعارف کند و بعد تحت فشار قرار دهند که معذرت بخواهد، آیا این مفهوم آزادی است؟ آنان در کشورشان فرق صندوق رای با جعبه خرما را نمی دانند بعد مدعی دموکراسی می شوند، چه چیزی آنان را نگران کرده است؟

وی در ادامه با بیان آمار افزایشی مربوط به حضور بانوان در عرصه های مختلف کشور اظهار داشت: فراهم کردن بسترهای حضور بانوان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: اگر انتظار پیشرفت کشور و برطرف شدن مشکلات را داریم به دو بال مسئولان و مردم نیاز است.

وی اظهار داشت: دولت با یک بال به هدف نخواهد رسید؛ بال دیگر مردم شامل نخبگان، دانشجویان و دلسوزان هستند که باید یاری دهند، اگر این نگاه را نداشته باشیم بار مسئولیت به یک عده خاص می افتد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه هر دانشگاهی باید یک دولت سایه باشد، اضافه کرد: دولت سایه یک حزب و تشکیلات نیست بلکه یک گفتمان است.

وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه هابرای پیشرفت کشور و با بیان اینکه اید برای هر دانشگاه یک ماموریت تعریف کنیم، اظهار داشت: ماموریت دانشگاه باید این باشد که سهم خود را برای پیشرفت کشور مشخص کند، تنها مطالبه گر نباشد بلکه پاسخگو هم باشد.

جلیلی با بیان اینکه هم اکنون در یکی از بزنگاه های تاریخ قرار داریم و کشور به نقطه اوج گیری رسیده است، خاطر نشان کرد: ملت ما بعد از سال ها رنج مبارزه و فشارهای دشمنان خارجی و مسایل داخلی به نقطه اوج گیری رسیده و تمام تلاش دشمن این است که مردم را از این نقطه برگرداند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها