رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600583

سکوت کیروش شکست؛ سخت‌است بخندی یا نخندی دشمن شوی!

ساعت24-سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگویی به صحبت درباره 3 بازی تیم ملی ایران در جام جهانی پرداخت.

فارس نوشت: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگویی به صحبت درباره 3 بازی تیم ملی ایران در جام جهانی پرداخت.

کارلوس کی روش حدود 80 روز قبل از جام جهانی 2022 قطر هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را برعهده گرفت و در این فرصت کم از هر فرصتی استفاده کرد تا شرایطی را فراهم کند که تیم ملی با آمادگی بیشتری در جام جهانی حاضر شود. برگزاری اردوهای مینی کمپ از جمله تدابیر سرمربی پرتغالی پیش از جام جهانی بود. با این حال دو شکست مقابل انگلیس و آمریکا و یک برد مقابل ولز دستاورد او از رقابت های جام جهانی 2022 دوحه بود.

دو روز پیش کارلوس کی روش که پس از پیکارهای جام جهانی مدت کوتاهی در ایران حضور داشت، دو روز پیش پس از برگزاری جلسه با مهدی تاج از کشور خارج شد.

* به جهنم رفتیم، وارد بهشت شدم و الان در برزخ هستیم

کی روش درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی اظهار داشت: در اولین بازی مقابل (انگلیس) به جهنم رفتیم. بعد از آن در بازی دوم (مقابل ولز) به بهشت فرود آمدیم و در بازی سوم هم این اعتقاد را دارم در حالت بین جهنم و بهشت و در حالت برزخ بودیم. به خاطراینکه متاسفانه یک گل در نیمه اول از آمریکا خوردیم در شبی که در نیمه اول آن ها بهتر از ما بودند. در نیمه دوم ما بهتر از آمریکا بودیم اما نتوانستیم به گل دست پیدا کنیم. بعضی مواقع فوتبال بی رحم است.

* درس های خیلی مهمی از جام جهانی گرفتیم

وی افزود: فکر می‌کنم مقابل آمریکا بیش از آنکه لازم بود را انجام دادیم تا بتوانیم امتیاز کسب کنیم و صعود کنیم. ولی چیزی که الان مهم است آینده فوتبال ایران است و به نظرم ما درس‌های خیلی مهمی از این جام جهانی داریم که باید خودمان را با آن بالا ببریم. البته نمی‌خواهم صحبتی داشته باشم خارج از چارچوب مستطیل زمین بازی فوتبال. قبلا در سالهای 2011 تا 2019 همیشه مکررا این حرف را می‌زدم. اگر می خواهید موفق شوید و در سطح بهترین تیم های جهان قرار بگیرید فوتبال ایران باید کارهای بیشتری انجام دهد. مساله فقط صحبت تیم یا آماده سازی بازیکنان نیست. کاری که باید انجام شود رشد و ارتقا در تمام سطوح است. به خاطر اینکه در آخر تیم ملی همیشه نتیجه پیشرفت و تکامل کلی فوتبال است.

* بازیکنان تیم ملی دشمنان مردم یا کشور نیستند

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره برخی حواشی غیرفوتبالی ایجاد شده درباره تیم ملی عنوان کرد: در ابتدا باید بگویم تلاش زیادی کردیم و بازیکنان واقعا قهرمانانه جنگیدند. برای من افتخار بود که در کنار این بازیکنان باشم. خیلی تلاش کردند، خیلی از خود گذشتگی کردند. اگر بخواهم در یک کلمه به شما بگویم خیلی به آنها افتخار می‌کنم. اما دو درس گرفتیم که ما باید به این دو درس خوب فکر کنیم. درجه اول بازیکنان تیم ملی دشمنان مردم یا دشمنان کشور نیستند. ولی اگر کسی بخواهد اینطوری وانمود کند که بازیکنان تیم ملی دشمنان هواداران یا برخی مردم هستند یک کار کاملا اشتباه بود. یک روند اشتباه بود که متاسفانه اتفاق افتاد و واقعیتش فکر می‌کنم منصفانه و صحیح هم نبود.

* تمام این اتفاقات نمی‌تواند عملکرد ما در جام جهانی را توجیه کند

وی افزود: مطلب دومم هم اینکه در فوتبال بردن مقابل حریفانی در این سطح ( انگلیس، ولز و آمریکا) به خودی خود خیلی دشوار است. ولی اینبار تیم ملی مجبور شد نه تنها مقابل حریفان بازی کند حتی مقابل برخی از خودی‌ها هم باید بازی می‌کردیم. در یک برهه خیلی کوتاه بخشی از مردم علیه تیم ملی شدند و آنها تلاش کردند تیم ملی را مقابل مردم قرار دهند. متاسفانه در یک کانال بسیار تاریک افتادیم که هیچ برنده‌ای نداشت. البته این مطالب نمی تواند دلایلی باشد به قول معروف توجیه بکند این نتایجی که در جام جهانی به دست آمد.

* پیروزی هم مقابل حریفان و هم خودمان، ماموریتی غیرممکن است

کی روش ادامه داد: ولی بازهم تکرار می کنم بردن مقابل اینگونه حریفان بین المللی به خودی خود سخت است. اگر بخواهیم هم مقابل حریفان این کار را انجام دهیم هم مقابل خودمان، این ماموریت تبدیل می شود به ماموریت غیر ممکن.

* خودمان اجازه دادیم که این نتیجه از دست ما برود

کی روش با اشاره به شانس صعود تیم ملی به مرحله حذفی جام جهانی گفت: خیلی نزدیک به صعود بودیم ولی در همان لحظه ها هم خیلی دور. فقط صحبت از ارتقای سطح تکنیکی و تاکتیکی مان نبود. باید از لحاظ روحی و روانی و ذهنی قوی می‌بودیم. به خاطر همین هم است که می گویم از نتایج خوشحال نیستم. دلگیر و ناراحت هستم. همه ما ناراحت هستیم. هم من، هم سایر کادر فنی و هم بازیکنان. به خاطر اینکه حس می کنیم نتیجه دست ما بود. یک جایی نتیجه دست ما بود ولی خودمان گذاشتیم که این نتیجه از دست ما برود. گذاشتیم آن لحظه جادویی ، آن لحظه اعجاز انگیز از دستمان فرار کند. به همین خاطر همه ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم. ولی بازهم روی این مطلب تاکید می‌کنم برای بنده افتخار بود که مجدد جزیی از این خانواده بودم.

* سخت است، صبح بیدار شوید؛ لبخند بزنید یا نزنید، دشمن می‌شوید

وی ادامه داد: هدایت تیم ملی ایران برای من افتخار بود. ولی مخصوصا بسیار بسیار افتخار می کنم و مفتخر هستم از بازیکنان تیم ملی ایران. بازیکنانی بی نظیر، بازیکنانی جنگجو با روحیه جنگجویی بسیار بالا. کلام آخر هم بازهم به مردم است که واقعا احترام بگذارند و افتخار بکنند به این جوانان. خیلی سخت که در زندگی شما صبح بیدار شوید اگر لبخند بزنی با لبخندت دشمن شدی. اگر لبخند هم نزنی بازهم تبدیل به دشمن شدی. هیچ کسی نمی تواند با این شرایط کنار بیاید. شرایط بسیار سختی بود از صمیم قلبم مجدد از بازیکنان تقدیر می‌کنم، با کمال خضوع بازهم تکرار می کنم شرایطی بود که خیلی به صعود نزدیک شدیم ولی متاسفانه نتوانستیم موفق شویم. بازهم خیلی دوستانه و خواهشانه از همه تمنا می‌کنم که اگر خواستند انگشت انتقادات را به سمت یک نفر نشان دهند این انگشت را به صورت من نشان دهند. ولی این قهرمانانتان (ملی پوشان) را رها کنید به خاطر اینکه آنها تمام تلاششان را کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها