رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600587

پشت پرده تصمیم عجیب کیروش؛ پای اسکوچیچ در میان بود!

ساعت24-کارلوس کی‌روش قصد داشت یک بازیکن جوان را همراه خود به جام جهانی ببرد، اما برای این که لیست اولیه را دراگان اسکوچیچ نتوانست این کار را انجام بدهد.

برای این دوره از جام جهانی فیفا به تیم‌ها اجازه داد به جای ۲۳ نفر، از ۲۶ بازیکن استفاده کنند و در اسامی آن‌ها را در لیست نهایی خود قرار دهند. تقریبا اکثر تیم‌های جام جهانی ۲۶ بازیکن را با خود به قطر بردند ولی در این بین تیم ملی فوتبال کشورمان با ۲۵ بازیکن راهی جام جهانی شد.

اتفاقی که باعث انتقاد خیلی‌ها شد و بسیاری از کارشناسان معتقد بودند کی‌روش می‌بایست یک بازیکن دیگر را هم با خود به قطر می‌برد. این موضوع درکنار قرار دادن نام ۴ گلر در لیست نهایی تیم ملی باعث شد تا انتقادات نسبت به کی‌روش و تصمیم عجیبش زیاد شود. این انتقادات بعد از نتایج ضعیف تیم ملی و حذف ما از مرحله گروهی جام جهانی به مراتب بیشتر شد و به اوج خودش رسید.

خیلی از پیشکسوتان فوتبال این عقیده را داشتند که کی‌روش می‌توانست یک یا دو بازیکن جوان را با خود به قطر ببرد تا آن‌ها با فضای جام جهانی آشنا شوند و برای آینده تجربه اندوزی کنند. بعضی از پیشکسوتان هم معتقد بودند کی‌روش می‌بایست به جای گلر چهارم و آن یک سهمیه باقی مانده، ۲ بازیکن آماده و مطرح را با خودش به جام جهانی می‌برد تا بتواند در مواقعی که کار گره می‌خورد، از آن‌ها استفاده کند.

کارشناسان درحالی معتقد بودند که جای نفراتی مثل قایدی، محبی، سرلک، اسماعیلی فر، نورافکن و چند بازیکن دیگر در تیم ملی خالی است که کی‌روش اعتقادی به نظر آن‌ها نداشت و معتقد بود که این بازیکنان در حد جام جهانی نیستند. با این حال کی‌روش قصد داشت دو بازیکن از تیم ملی امید را با خود به قطر ببرد ولی این اتفاق رخ نداد. در آخرین اردوی تیم ملی قبل از سفر به قطر، کی‌روش چند بازیکن از تیم ملی امید را به اردو فراخواند تا آن‌ها در کنار بزرگسالان تمرین کنند و کی‌روش هم برای آینده آن‌ها را زیر نظر بگیرد.

بازیکنانی مثل سامان فلاح (پیکان)، محمد قربانی (سپاهان)، امیرعلی صادقی (استقلال)، محمدحسین اسلامی‌ (ذوب‌آهن)، محمدامین حزباوی (فولاد)، سامان تورانیان (مس کرمان)، آریا برزگر (نفت مسجدسلیمان)، سینا عبداللهی (نفت مسجدسلیمان)، احمد شریعت‌زاده (صنعت نفت آبادان)، محمدمهدی احمدی (پرسپولیس)، علیرضا باویه (فولاد) و مهدی‌هاشم‌نژاد (تراکتور) نفراتی بودند که چند روز در کنار بزرگسالان تمرین کردند و حتی کی‌روش از بعضی از آن‌ها در دیدار دوستانه مقابل نیکاراگوئه استفاده کرد.

سرمربی پرتغالی قصد داشت یک یا دو نفر را از بین این بازیکنان با خود به جام جهانی ببرد تا آن‌ها تجربه حضور در بزرگترین فستیوال فوتبالی دنیا را بدست بیاورند. با این حال این اتفاق نیفتاد. پیگیری‌های ما نشان می‌دهد دلیل اینکه کی‌روش نتوانست از بازیکنان تیم ملی امید در جام جهانی استفاده کند، این بود که نام این بازیکنان در لیست ۵۰ نفره اولیه تیم ملی به فیفا ارسال نشده بود و این نفرات تحت هیچ شرایطی شانس حضور در جام جهانی را نداشتند.

لیست ۵۰ نفره چند ماه قبل و در زمان حضور اسکوچیچ برای فیفا ارسال شده بود و سرمربی قبلی تیم ملی نام نفرات مدنظر خودش را برای جام جهانی ارسال کرده بود که خبری از ملی پوشان امید در آن لیست نبود. لازم به ذکر است در بین بازیکنان تیم ملی امید سامان فلاح، سامان تورانیان و به خصوص مهدی‌هاشمی‌نژاد نفراتی بودند که در تمرینات حسابی مورد توجه کی‌روش قرار گرفتند و کارلوس سبک بازی آن‌ها را می‌پسندید. در واقع این ۳ بازیکن شانس خوبی برای حضور در جام جهانی داشتند ولی به دلیل عدم حضور نام آن‌ها در لیست اولیه، امکان اینکه این بازیکنان مسافر جام جهانی شوند، وجود نداشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها