رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600596

افشای وام ۲۰ میلیون دلاری ترامپ از یک شرکت مرتبط با کره‌شمالی

ساعت24-ایسنا نوشت: بر اساس اسناد به دست آمده از دفتر دادستان کل نیویورک، دونالد ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری خود اسناد یک وام ۲۰ میلیون دلاری از یک شرکت مرتبط با کره شمالی را مخفی کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ خود، از شرکت کره‌ای دوو وام ۱۹.۸ میلیون دلاری گرفت. به‌رغم اینکه نامزدهای ریاست‌جمهوری و روسای جمهوری آمریکا موظف به اعلام بدهی‌های مالی خود هستند، ترامپ این وام را مخفی نگه داشت.

بر اساس گزارش مجله فوربز، این اسناد نشان می‌دهد که وام مذکور پنج ماه پس از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ تسویه شده، اما منبع پرداخت آن مشخص نیست.

دوو شرکتی در کره‌جنوبی است که زمانی در نزدیکی سازمان ملل در نیویورک یک پروژه مشترک با دونالد ترامپ انجام داد. این شرکت با کره شمالی هم ارتباط‌هایی دارد و در دهه ۱۹۹۰ تنها شرکت کره‌جنوبی بود که اجازه فعالیت تجاری در کره شمالی را داشت.

با این حال، ممکن است ترامپ تنها به «نادیده گرفتن قوانین خوداظهاری» متهم شده و با «نقض آشکار» مواجه نباشد، زیرا این وام نه به نام شخص او، بلکه به نام شرکت او با نام «سازمان ترامپ» گرفته شده است.

احتمال دارد این وام، یک رئیس‌جمهوری آمریکا را به شرکتی خارجی با احتمال نفوذ کره شمالی مقروض کرده باشد و این نمونه‌ای از تعارض منافع است. این در حالیست که ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری خود از رابطه خوبش با کیم‌ جونگ اون، رهبر کره شمالی سخن‌های زیادی به میان می‌آورد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها