رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600601

جزئیات برنامه‌های مکمل‌یاری وزارت بهداشت برای گروه‌های سنی مختلف

ساعت24-معاون بهداشت وزارت بهداشت جزئیات برنامه‌های مکمل‌یاری برای گروه‌های سنی مختلف را تشریح کرد.

خبر
دکتر حسین فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مکمل‌یاری‌هایی که توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: برخی بسته‌های مکمل‌یاری مانند قرص آهن یا بسته‌های تغذیه‌ای توسط شبکه بهداشتی و با اعلام این مراکز در اختیار افراد مشمول قرار می‌گیرد. برخی دیگر هم با هماهنگی وزارت رفاه و کمیته امداد در اختیار مشمولین قرار می‌گیرد.

وی افزود: تاکید ویژه ما گنجاندن خانم‌های باردار بویژه خانم‌های باردار ساکن مناطق محروم برای مکمل‌یاری قرص آهن و اسید فولیک است.

او با اشاره به اینکه برنامه مکمل یاری برای سالمندان ۶۰ سال به بالا هم انجام می‌شود، توضیح داد: سالمندان با انجام آزمایشات خطرسنجی توسط رابط بهداشتی، در صورتی که نیاز به دریافت مکمل داشته باشند بر اساس معیار و ضریبی که می‌گیرند در بسته خدمتی خاص خود قرار می‌گیرند. معمولا در سنین بالا کلیسم و ویتامین D به افراد سالمند ارائه می‌شود.

فرشیدی درباره وضعیت مکمل‌یاری در مدارس نیز بیان کرد: مشکل خاصی در این زمینه نداریم. در مدارس تنها اندکی نگران نحوه استفاده داروها هستیم و اینکه دانش‌آموزان آموزش درستی برای مصرف مکمل بگیرند که این هم کار مشترکی بین دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با وزارت آموزش و پرورش است که در حال انجام است تا مکمل‌ها پس از تحویل به دانش‌آموز به درستی مصرف شوند.

وی در خاتمه درخصوص مکمل‌هایی که در مدارس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، گفت: قرص آهن+اسیدفولیک یکی از مکمل‌هایی است که ارائه می‌شود؛ زیرا از شایع‌ترین مشکلاتی که نوجوانان ما دارند بحث کم خونی است و این مکمل می‌تواند بخش قابل توجهی از این مشکل را برطرف کند. البته اگر کم خونی درمان نشود می‌تواند مشکلات بسیار زیادی حتی در بحث یادگیری و سلامت دانش‌آموزان ایجاد کند که طرح مکمل‌یاری در مدارس با هدف کاهش این قبیل مشکلات اجرا می‌شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها