رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600633

ماده واحده پیشنهادی ستاد نهی از منکر چیست؟ / جلسه فوری تندوها در کف مجلس! برای حجاب اجباری پساگشت ارشاد

ساعت24-قابی از یک جلسه ظاهرا فوری در مجلس که دیروز برگزار شده است. محور آن مرتضی آقاتهرانی است، دبیر کل جبهه پایداری و البته رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس. همو که پشت طرح صیانت بود و البته طرح جمعیت و خانواده مجلس. کسی که دارد با یک عرقچین بر سر با او صحبت می‌کند، مصطفی میرسلیم است. از موتلفه.

div class="item-summary">

روزنامه هفت صبح نوشت :ماده واحده پیشنهادی ستاد این است که کارگروهی متشکل از نمایندگان تام الاختیار قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه و ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با نظر اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود.این کارگروه مؤظف است جهت تحقق بند اول از اصل سوم قانون اساسی در خصوص مصادیق، ضمانت های اجرایی، اولویت بندی، میزان و نحوه اعمال جرائم و محرومیت‌های اجتماعی، هزینه‌کرد آن در بحث فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و تشکیل کارگروه‌های استانی و شهرستانی، بررسی و تصمیمات لازم را اخذ و جهت اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کند.

قابی از یک جلسه ظاهرا فوری در مجلس که دیروز برگزار شده است. محور آن مرتضی آقاتهرانی است، دبیر کل جبهه پایداری و البته رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس. همو که پشت طرح صیانت بود و البته طرح جمعیت و خانواده مجلس. کسی که دارد با یک عرقچین بر سر با او صحبت می‌کند، مصطفی میرسلیم است. از موتلفه.

دغدغه‌های مذهبی این بخش از طیف سنتی مذهبی را می‌توان در توییت‌های او به خصوص علیه فضای مجازی دید. کمی آن طرف‌تر حسین جلالی نشسته است. او یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس است. رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی بوده. حالا نماینده رفسنجان است. او همان کسی است که یکی دو روز پیش، به حرم حضرت معصومه رفت و گفت تا دو هفته دیگر هزینه بد حجابی و بی حجابی را بالا ببریم.

جلالی دیروز هم یک مصاحبه خبرساز کرد در خصوص حجاب و گفت: وقتی ناآرامی‌ها زیاد می‌شود اراذل و اوباش افزایش پیدا می‌کنند، در جاده می‌ریزند و بی‌حجابی زیاد می‌شود در نتیجه وقتی ناآرامی‌های تمام شود این موارد هم تمام می‌شوند. همه این موارد یکی دو هفته دیگر جمع می‌شوند منظور این است که روسری‌ها به سر زنان برمی‌گردد. در مجموع حجاب وجود دارد، اما روش و شیوه دعوت به آن تغییر کرده است. منظور از تغییر روش این است که امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.

در این عکس افراد دیگری هم هستند. مثلا آن روحانی که در منتهی الیه سمت راست عکس است، نصرالله پژمانفر است. یکی دیگر از روحانیون نزدیک به طیف آیت الله مصباح و جبهه پایداری. احمد راستینه نماینده شهرکرد، بن و سامان و عضو دیگر کمیسیون فرهنگی هم کنار میرسلیم نشسته است.

کسی که به دوربین نگاه می‌کند و می‌خندد هم علی خضریان است که دیگر نماینده نزدیک به پایداری است.این افراد قرار است تا دو هفته دیگر در مورد حجاب تصمیم جدیدی برای کشور بگیرند. چه تصمیمی. این را دو روز پیش، خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفته است:

«در حال حاضر یگانه نهادی که می‌تواند فصل الخطاب این معضل اجتماعی فرهنگی باشد، مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون فرهنگی است، لذا مطالبه‌گری متدینین و امت حزب الله از مجلس شورای اسلامی مطالبه به حق و شایسته‌ای می‌باشد. مجلس شورای اسلامی به راحتی می‌تواند با تصویب یک ماده واحده گره از بلاتکلیفی وضع موجود گشوده و معضل را حل نماید و به ندای مطالبه‌گری و به حق جامعه ایمانی توجه و اقدام کند.

این ماده واحده می‌تواند در راستای تحقق بند اول از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی و به منظور رفع نارسایی‌های قانونی ذیل ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار بگیرد.

ماده واحده پیشنهادی ستاد این است که کارگروهی متشکل از نمایندگان تام الاختیار قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه و ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با نظر اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود.این کارگروه مؤظف است جهت تحقق بند اول از اصل سوم قانون اساسی در خصوص مصادیق، ضمانت های اجرایی، اولویت بندی، میزان و نحوه اعمال جرائم و محرومیت‌های اجتماعی، هزینه‌کرد آن در بحث فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و تشکیل کارگروه‌های استانی و شهرستانی، بررسی و تصمیمات لازم را اخذ و جهت اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کند.

ماده واحده پیشنهادی ستاد نهی از منکر چیست؟ / جلسه فوری تندوها در کف مجلس! برای حجاب اجباری پساگشت ارشاد

از این رو از مجلس شورای اسلامی خواستاریم که سریعا اقدام به اصلاح قوانین و فرآیندها در راستای تقویت جریان تربیتی نظام آموزشی کشور خصوصاً جذب و گزینش معلمان ارزشی و تقویت نگاه منسجم و یکپارچه به هویت خانواده نموده و در حوزه اجرایی نیز با کناره‌گیری از عافیت‌طلبی و ارائه رهنمودهای کلی اقدام به تصویب قانون اجرایی و کارآمد برای توقف قاطع جریان ترویج ابتذال اخلاقی و عادی‌سازی بی‌حیایی و بی‌حجابی نماید.»

بله. رایزنی‌ها ظاهرا صورت گرفته و قرار است حتی میزان مجازات بی‌حجابی را هم ستاد امر به معروف تعیین کند. به مدیریت آقای صالحی گلپایگانی. دست کم دستپخت این آقایان این است تا نظام در مورد آن چه تصمیمی بگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها