رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600648

صحبت‌های عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره نیمکت تیم ملی

حضور نکونام منتفی شد؛ ماندن کیروش؟ مخالفیم

ساعت24- مهدی تاج بدون هماهنگی با هیات رئیسه با کی‌روش قراری گذاشته است؟ جلسه هیات رئیسه برای تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی فوتبال چه زمانی برگزار خواهد شد؟ آیا مسئولان فدراسیون فوتبال متوجه این نکته مهم هستند که زمان کوتاه و اهمیت تسریع در معرفی سرمربی چقدر زیاد است؟

از زمانی که کارلوس کی‌روش ایران را ترک کرده است، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره گفت‌وگوها و قرارهای تاج و کی‌روش بدون اطلاع هیأت رئیسه از فدراسیون فوتبال به گوش رسیده است. همزمان سؤال‌های بسیاری هم درباره تصمیم احتمالی هیأت رئیسه درباره آینده نیمکت تیم ملی فوتبال مطرح می‌شود. با اینکه تقریباً همه اعضای هیأت رئیسه این روزها پاسخگوی سؤالات خبرنگاران در این رابطه نیستند اما طهمورث حیدری، عضو هیأت رئیسه در گفت‌وگویی با خبرنگار ایران ورزشی در این رابطه توضیح می‌دهد.
از جلسه تاج و کی‌روش اطلاعی نداریم
از طهمورث حیدری درباره جلسه‌ای که گفته می‌شود تاج با کی‌روش داشته و ضمن پرداخت مبلغ قراردادش، صحبت‌هایی درباره آینده تیم ملی با او داشته، می‌پرسیم. آیا او از چنین جلسه‌ای مطلع است؟ حیدری به ایران ورزشی می‌گوید: «بعید می‌دانم آقای تاج صحبتی با آقای کی‌روش کرده باشد. اگر قرار بود چنین جلسه‌ای برگزار شود باید قبل از هر چیز نظر هیأت رئیسه را می‌پرسیدند.»

قرارداد کی‌روش تا پایان جام جهانی بود
حیدری درباره قرارداد توضیح می‌دهد: «قرارداد کارلوس کی‌روش تا پایان جام جهانی بود. او در حال حاضر قراردادی ندارد. اگر هم قرار به ماندن او باشد، باید بیاید قرارداد ببندد و برای تمدید این قرارداد موافقت هیأت رئیسه الزامی است. تا جایی که من می‌دانم هیأت رئیسه با ماندن کی‌روش مخالف است و موافقت نخواهد کرد. البته من همان زمان که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود هم با کی‌روش موافق نبودم. نه اینکه او را قبول نداشته باشم، به خاطر اینکه به نظرم وقتی اسکوچیچ تیم را به جام جهانی برده بود، کنار گذاشتن او جوانمردی نبود.»

حضور نکونام در تیم ملی منتفی شده است
احتمال حضور جواد نکونام به جای کی‌روش چقدر است؟ با توجه به نظر مثبتی که پیش از جام جهانی روی او بود، عده‌ای این احتمال را مطرح می‌کنند. این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «حضور جواد نکونام در تیم ملی منتفی شده است. چون ما می‌خواستیم پیش از جام جهانی او به تیم ملی بیاید و در کنار کارلوس کی‌روش باشد تا بتوانیم بعد از جام جهانی او را سرمربی تیم ملی کنیم اما رفتارهایی که او از خود نشان داد، باعث ناراحتی ما شد. به نظرم او به تیم ملی احترام نگذاشت و البته خودش نخواست که سرمربی تیم ملی شود و حالا هم نامی از او مطرح نشده است. همه خبرهایی که درباره سرمربی‌های احتمالی تیم ملی می‌شنوید، گمانه‌زنی است.»

ما دنبال حواله ماشین نیستیم
یکی دیگر از خبرهایی که بعد از جام جهانی درباره هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شده است، درخواست چند تن از اعضای هیأت رئیسه برای دریافت حواله ماشینی است که به‌عنوان پاداش به بازیکنان تیم ملی فوتبال تعلق گرفته است. حیدری اما درباره این موضوع به ایران ورزشی می‌گوید: «اصلاً این خبرها صحت ندارد. به هیچ عنوان هیچ یک از اعضای هیأت رئیسه به‌دنبال حواله ماشین نیستند. ضمن اینکه هنوز این حواله بین بازیکنان هم توزیع نشده است. اگر هم شده باشد، ما هرگز چنین درخواستی را مطرح نکرده‌ایم.»

جام جهانی نشان داد، خیلی عقب هستیم
طهمورث حیدری درباره لزوم تعیین تکلیف هر چه زودتر نیمکت تیم ملی می‌گوید: «عملکرد تیم‌هایی مثل ژاپن و عربستان و سایر تیم‌های آسیایی در جام جهانی 2022 قطر نشان داد که ما خیلی عقب هستیم. موفقیت در جام ملت‌ها برای ما اهمیت زیادی دارد و برای رسیدن به آن باید از همین حالا برنامه‌ریزی کنیم و تصمیم درست بگیریم.»
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها