رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600656

رئیسی: به دنبال گشایش هستم/آینده متعلق به دانشجویان است

ساعت24-رئیس‌جمهور گفت: آن‌ها که به دنبال تعطیلی علم و دانش و دانشگاه هستند به دانشگاه نمی‌روند اما من به دنبال گشایش هستم.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه مجریه که از صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱) به دعوت تشکل‌های مختلف دانشجویی برای شرکت در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران حاضر شده، پس از شنیدن سخنان نمایندگان دانشجویان، سخنرانی خود را در تالار فردوسی دانشگاه تهران آغاز کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که «به من توصیه کردند روز ۱۶ آذر به دانشگاه نیایم» گفت: آن‌ها که به دنبال تعطیلی علم و دانش و دانشگاه هستند به دانشگاه نمی‌روند اما من به دنبال گشایش هستم.

وی خاطرنشان کرد: روز ۱۶ آذر روز دانشگاه و نماد این است که آینده متعلق به دانشجویان است و به دست آن‌ها رقم می‌خورد.

وی هم‌چنین یادآور شد: بلافاصله بعد از کرونا گفتم دانشگاه باید آغاز به کار کند چرا که دانشگاه باید سرزنده و امیدآفرین باشد.

رئیس جمهور یادآور شد: وزیر خارجه سوریه چند روز پیش مهمان من بود. به من گفت که دقیقا همان نسخه‌ای که الان در ایران دارند اجرا می‌کنند اول در دمشق اجرا شد. این اشتباهات محاسبه‌ای غربی‌هاست که فکر می‌کنند ایران مانند کشورهای دیگر است. اینجا ایران است مردان و زنان فرهیخته‌ای دارد. مگر اجازه می‌دهد به شما هر کاری بکنید.

وی دانشگاه‌ها را راویان پیشرفت در کشور توصیف کرد و گفت: رشد اقتصادی ۰/۴ درصد بود اما اسفند ۱۴۰۰ به ۵ درصد رسید.

وی با بیان این‌که « آن‌هایی که سخن از زندگی برای مردم ایران می گویند زندگی را از مردم سلب می‌کنند» افزود: چرا دروغ می‌گویید مگر مردم ایران شمارا نمیشناسند؟ ۳۵ هزار کودک معلول روی دست مردم افغانستان گذاشتید. شما دنبال زندگی برای مردم هستید؟

رئیس جمهور با بیان این‌که «اولین شرط ما توانمندی مدیران برای انجام ماموریت است» ادامه داد: نکته‌ای مطرح کردند درباره انتصاب وزیر مریض. این وزیر مریض نبود، مریض شد! چکار کنیم؟ ایشان در این مدت اگر عملکردش را به شما گزارش دهد در حوزه‌های مختلف هوایی، ریلی، مسکن و شهرسازی اقدامات بسیار خوبی داشته است. در هر صورت به مریضی سختی مبتلا شد که زمینگیر شد.

رییسی هم‌چنین یادآور شد: در گاز و برق قطعی نداشتیم، در تابستان امسال دیدیم که خاموشی نداشتیم؛ ما که نیروگاه نساختیم بلکه با مدیریت توانستیم بدون خاموشی از تابستان عبور کنیم در حالی که سال‌های گذشته همه خاموشی‌ها در تابستان را به خاطر دارند.

وی در بخشی از سخنانش خاطرنشان کرد: درباره اینترنت؛ من در انتخابات حرفی زدم که گاهی هم بعضی‌ها میخواهند آن را یادآوری کنند! من خودم یادم هست! هرآنچه را که گفتیم به خاطر داریم. سخن ما این است که اگر دشمن آمد در فضا و بستری دشمنی کرد و خواست کشور را بهم بریزد شما می‌گویید به او اجازه بدهیم؟ محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل اخلال دشمن و ایجاد ناامنی است که در آن ایجاد کرد؛ حتما بدانید با شرایط امن، وضعیت متفاوت خواهد بود. به وزیر و مسئول مربوطه گفتم برای کسب و کارها کاری کنید تا بر بسترهای داخلی فعالیت کنند تا بتوانیم فضا را امن کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها