رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600744

گوترش ادعاهای پهپادی علیه ایران را بررسی می کند

ساعت24-آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تحت فشار سنگین آمریکا کشورهای غربی انگلیس، فرانسه و آلمان و با وجود مخالفت روسیه، مجبور شده که اعلام کند این سازمان در حال بررسی «اطلاعات موجود» در مورد ادعاهای مبنی بر ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه است.

به نقل از رویترز، گوترش خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت: «دبیرخانه سازمان ملل در حال بررسی اطلاعات موجود است و یافته‌ها به شورای امنیت گزارش خواهد شد.»

این اقدام سازمان ملل تحت فشار غربی ها درحالی انجام می گیرد که جمهوری اسلامی ایران بارها به صراحت ارسال پهپاد به روسیه با هدف بکارگیری در جنگ اوکراین را مردود اعلام کرده است.

به گزارش رویترز، کشورهای غربی از سازمان ملل خواسته‌اند کارشناسانی را برای بررسی پهپادهای به کار گرفته شده در جنگ به اوکراین اعزام کند.

اما روسیه می‌گوید هیچ مأموریتی برای گوترش به منظور اعزام کارشناسان سازمان ملل به اوکراین برای بررسی منشأ پهپادها تعیین نشده است.روسیه نیز معتقد است که هیچ مأموریتی برای آنتونیو گوترش برای اعزام کارشناسان سازمان ملل به اوکراین برای بررسی منشأ پهپادها تعریف نشده است.

این در حالیست که، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم ادعاهای ضد ایرانی درباره جنگ اوکراین، به هراس واشنگتن از انتقال تکنولوژی میان ایران و روسیه اذعان کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن اذعان کرد: ما از انتقال تکنولوژی میان روسیه و ایران به شدت نگران هستیم و از ابزارهای مختلف در اختیار خود، برای اختلال در آن استفاده می‌کنیم .

وی با تکرار ادعاها درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین مدعی شد پهپاد هایی که ایران در اختیار روسیه قرار داده است بسیار کشنده و مخرب برای زیرساخت های اوکراین هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ارائه پهپادهای کشنده از سوی ایران به روسیه که از آنها برای حمله به غیرنظامیان اوکراینی استفاده می شود، باعث نگرانی است.

ند پرایس همچنین درباره ادعای دیگری نیز مدعی شد که ما همچنین نگرانی خود از احتمال ارسال موشکهای ایرانی به روسیه و گسترش همکاری میان این دو کشور در زمینه های دیگر اعلام کرده ایم.

وی در عین حال افزود، همانطور که مقامات آمریکا اعلام کرده اند، اطلاعاتی در خصوص ارائه احتمالی موشک های بالستیک ایران به روسیه در اختیار نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد روسیه ممکن است برای جایگزین کردن ذخایر تسلیحات خود از سایر کشورها از جمله ایران و کره شمالی کمک بخواهد .

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد که ایران به دنبال رشد اقتصادی نبوده و از منابع محدود خود برای حمایت از عوامل نظامی و نیروهای وابسته به خود در منطقه استفاده کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها