رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600745

تلگرام به روزرسانی داد؛ ناشناس‌تر از هر زمان دیگر!

ساعت24-تلگرام طی آپدیت جدیدش دست کاربران را برای حفظ اطلاعات شخصی‌شان بازتر کرده است. در ادامه به امکانات کاربردی بروزرسانی تازه Telegram می‌پردازیم.

هرچه بیشتر به جلو می‌رویم، تیم تلگرام یک قدم دیگر در مسیر افزایش امکانات این برنامه پیامرسان، خصوصاً در زمینه حریم خصوصی بر می‌دارد. تلگرام این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که شماره تلفن خود را از بقیه کاربران به‌صورت کامل پنهان کنند. با این حال، همچنان برای ساخت حساب کاربری در آن باید یک شماره تلفن مشخص را وارد کرد. در آپدیت جدید تلگرام این مسئله هم حل و فصل شده است و به‌خاطر حفظ هرچه بهتر حریم خصوصی، کابران برای ساخت حساب از سیم کارت بی‌نیاز شده‌اند. قابلیت‌های جدید دیگری هم به حفظ حریم خصوصی و سازمان‌دهی بهتر کمک می‌کنند.

امکانات کلیدی آپدیت جدید پیامرسان تلگرام

کاربران در حال حاضر برای ثبت نام در Telegram می‌توانند به‌جای وارد کردن همان شماره‌های تلفن مرسوم، از شماره‌های پولی مبتنی بر بلاکچین از پلتفرم «فرگمنت» (Fragment) بهره بگیرند. برای کاربرانی که نمی‌خواهند شماره تلفن اصلی خود را برای ساخت حساب کاربری در این پیامرسان روسی در اختیار قرار بدهند، این شماره‌های ناشناس مشکل را حل می‌کنند. ضمناً باید اشاره کرد که از آن‌ها فقط برای ساخت حساب در تلگرام می‌توان استفاده کرد.

علاوه بر این، حالا کاربران قابلیت ارائه پروفایل خود به‌وسیله کیوآر کد موقت را دارند. از این طریق، بقیه کاربران بدون نیاز به شماره تلفن و صرفاً با اسکن کد می‌توانند آن‌ها را به لیست مخاطبانشان اضافه کنند.

البته این تنها قابلیت حریم خصوصی‌محور آپدیت جدید تلگرام نیست و همچنین قابلیت حذف خودکار گفتگوها به این پیامرسان راه پیدا کرده است. 9 سال قبل امکان حذف خودکار پیام‌ها در Telegram مهیا شده بود، ولی با بزورسانی جدید حذف خودکار کل گفتگوها بعد از یک بازه زمانی مشخص ممکن شده است.

تیم تلگرام در نسخه جدید این پیامرسان محدودیت 200 عضوی برای تعیین تاپیک در گروه‌ها را به 100 عضو کاهش داده است. اگر با قابلیت «تاپیک» (Topic) آشنایی ندارید، به‌طور خلاصه باید گفت که ادمین‌ها به‌وسیله آن می‌توانند بخشی از گروه را به یک موضوع خاص برای بحث اختصاص بدهند. مثلاً ادمین یک گروه دانش‌آموزی این توانایی را دارد تا یک تاپیک را برای بحث‌های مربوط به حوزه بازی‌های ویدئویی ایجاد کند. امکان تغییر نام و پنهان کردن تاپیک‌ها و همچنین پین کردن 5 مورد از آن‌ها هم وجود دارد.

آپدیت جدید تلگرام در مسیر بهبود سازمان‌دهی گروه‌ها یک حالت ضد اسپم تحت عنوان «Aggressive Anti-Spam» را برای گروه‌های دارای بیش از 200 عضو به دنبال می‌آورد. با این قابلیت تازه، فیلترهای خودکاری برای کنترل پیام‌های اسپم و نامربوط تعیین می‌شود.

به‌لطف طراحی جدید بخش «فضای ذخیره‌سازی» (Storage Usage) تلگرام، کاربران می‌توانند مشاهده کنند که هر کدام از گفتگوهایشان چه حجمی از دستگاهشان را اشغال کرده است. ضمن اینکه قابلیت حذف فایل‌های رسانه‌ای هر گفتگو به‌صورت جداگانه پیش روی آن‌ها قرار گفته است. ایموجی‌های تعاملی جدید با افکت‌های تمام‌صفحه و 10 پک ایموجی سفارشی تازه، آورده‌های عمده دیگر آپدیت جدید تلگرام هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها