رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603983

گریز سهامداران ۶ روزه شد / بزرگان بازار پیشتاز خروج سرمایه

ساعت24-فرارو نوشت:اکوایران: امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای ششمین روز متوالی منفی بود و هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

div class="item-body">

امروز شنبه هشتم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با ریزش ۱۱ هزار و ۸۷۵ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار و ۸۰ واحد پائین آمد.

شاخص کل هم وزن نیز با سقوط ۸ هزار و ۲۹۰ واحدی در رقم ۵۰۴ هزار و ۲۰۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش ۱۵۲ واحدی در سطح ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۱۶۱ نماد رشد قیمت داشتند و ۵۰۳ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۲۴ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۶ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج سرمایه از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای ششمین روز متوالی منفی بود و هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز شنبه همانند روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۶۴ میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، دیگر نماد پالایشی؛ شبندر بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و فولاد و فملی در رتبه‌های بعدی بودند.

بورس

نمادهای پیشران

امروز نمادهای بانکی؛ وبملت و وپاسار بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای بوعلی، شبندر و فارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، غضینو و دماوند بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای زاگرس، هرمز و وهور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و شستا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای فروژ، کرمان و گدنا پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

افت ارزش معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۹ هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۹ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان بود که ۴۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش ۱۹ درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۷ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۷۰ نماد صف خرید داشتند و ۱۵۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افت ۵ درصدی به ۴۸۱ میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز ۷۸ درصد افزایش یافت و ۸۱۵ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید ۱۹۹ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) و کتوکا (شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد کاما اختصاص داشت و پس از کاما، نمادهای فاذر، ذوب، گدنا و وآذر بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها