رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604022

ریابکوف: اکنون مذاکره با کییف و عروسک‌گردان‌های آن بیثمر است

ساعت24-معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، پس از اعلام تصمیم واشنگتن برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین، مسکو دیگر هیچ راهی برای مذاکره با کی‌یف نمی‌بیند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما آماده بررسی هرگونه ابتکار جدی برای حل بحران اوکراین هستیم، اما تاکنون هیچکس واقعا آنها را بیان نکرده است... در شرایط کنونی واشنگتن تصمیم خود را برای تامین تانک برای اوکراین اعلام کرده است و دست نشاندگانش از جمله اتاوا، در حال رقابت هستند که ببینند چه کسی و چه مقدار تسلیحات به اوکراین عرضه خواهد کرد، به خصوص سلاح‌های قدیمی؛ و در این شرایط صحبت کردن نه تنها با نازی‌های اوکراینی، بلکه با عروسک گردانان آنها هم بیهوده است.»

ریابکوف همچنین گفت: «روسیه به هیچ چیزی از جانب غرب نیازی ندارد، اما ناتو در حال پخش داستان‌های ترسناک روس‌هراسی در کشورهای همسایه است.»

این دیپلمات روس افزود: «ما به هیچ چیز از سمت غرب نیاز نداریم، می‌خواهیم که ما را رها کنند. اما ناتو به نوبه خود، با سماجت بی‌خود و دیوانه‌وار که شایسته استفاده بهتر است، پیوسته به سمت مرزهای روسیه خزیده است و در عین حال کشورهای همسایه ما را با داستان‌های ترسناک روس‌هراسی زامبی می‌کند.»

او یادآور شد که روسیه بارها به ناتو هشدار داده بود که تلاش‌های این ائتلاف برای گسترش به سمت شرق عواقبی در پی خواهد داشت.

ریابکوف با تاکید بر اینکه روسیه از منافع امنیتی مشروع خود دفاع خواهد کرد، به اسپوتنیک گفت: «آمریکایی‌ها هشدارهای ما را نشنیدند و آنها را جدی نگرفتند، بلکه به هر طریق ممکن به تحریک کی‌یف علیه روسیه ادامه دادند.»

در ماه دسامبر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که تاکید بر فعالیت‌های آموزشی عملیاتی و رزمی ارتش روسیه در سال ۲۰۲۳ بر تهدیدات مرتبط با گسترش ناتو به سمت شرق متمرکز خواهد بود. مسکو همواره ناتو را اتحادی با هدف تقابل توصیف کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اوایل آوریل ۲۰۲۲ گفت که گسترش بیشتر ائتلاف به سمت مرزهای روسیه ماهیت تهاجمی دارد و اروپا را امن‌تر نمی‌کند.

سرگئی ریابکوف همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:‌ «بدیهی است که ایالات متحده نه تنها عامل اصلی بحران اوکراین، بلکه ذی‌نفع اصلی آن هم است. از جمله اینکه واشنگتن، اوکراین را به عنوان یک میدان آزمایش برای محصولات نظامی-صنعتی خود در نظر می‌گیرد، جایی که سیستم‌های تسلیحاتی مختلف و روش‌های استفاده از آن‌ها، از جمله انواع مدرن و بسیار دوربرد، برای مقاومت در برابر تسلیحات روسی آزمایش می‌شوند.»

او افزود، واشنگتن انتظار دارد که با بیرون کشیدن تجهیزات نظامی از اروپا و ارسال آنها «برای دفع» به اوکراین، قراردادهای جدید چند میلیارد دلاری برای خرید محصولات نظامی آمریکا را بر اروپایی‌ها تحمیل کند.

ریابکوف هشدار داد که این «بازی فرصت‌طلبانه و ریاکارانه» برای دست‌اندرکاران «پایان بدی خواهد داشت.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت که ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی گواهی بر دخالت مستقیم و فزاینده آنها در این درگیری است. روز چهارشنبه، آلمان متعهد شد که ۱۴ تانک لئوپارد ۲A۶ را به اوکراین بفرستد و این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که برلین بارها از سوی برخی از متحدانش در اتحادیه اروپا و ناتو برای انجام این کار تحت فشار قرار گرفت.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها